پایگاه خبری مارکت واچ (Market Watch) آمریکا بر اساس نتیجه بررسی های پلاتس (Platts-ارائه دهنده آمارهای نفتی) اعلام کرد، تولید نفت ایران در ماه مارس ( اسفند تا 12 فروردین) با 110 هزار بشکه در روز افزایش نسبت به ماه پیش از آن، به 3.23 میلیون بشکه در روز رسید.

به گزارش گروه تلکس شانا به نقل از ایرنا، افزایش تولید نفت ایران موجب شد تولید نفت اوپک در ماه مارس با 40 هزار بشکه در روز افزایش نسبت به ماه گذشته، به 32.38 میلیون بشکه در روز برسد.
به گزارش مارکت واچ، همچنین بنا به اعلام اوپک، مقام های صنعت نفت عراق و تحلیلگران پلاتس، تولید نفت عراق در ماه مارس 30 هزار بشکه افزایش داشته و به 4.16 میلیون بشکه در روز رسیده است.
«امیر برنایی» تحلیلگر شرکت جنسکیپ (Genscape) دیروز (دوشنبه) در سوئیس به پایگاه خبری فیول فیکس (Fuelfix) آمریکا گفت: افزایش عرضه نفت ایران، تاثیر چشمگیری بر عرضه جهانی نفت نداشته است. این افزایش، جایگزین نفت خام دیگر کشورها شده است.
همچنین پایگاه خبری فیول فیکس (Fuelfix) آمریکا اعلام کرده، ایران با افزایش صادرات 600 هزار بشکه در روز نفت خام در مدت سه ماه، از هدف کوتاه مدت خود جلو افتاد.
صادرات نفت خام جمهوری اسلامی ایران از پایان ماه دسامبر 2015(آذر 94) ماه قبل لغو تحریم های اقتصادی، تا کنون معادل 600 هزار بشکه در روز افزایش یافته است.
به گزارش ایرنا، «بیژن زنگنه» وزیر نفت کشورمان گفته بود صادرات نفت خام ایران در چند ماه نخست پس از لغو تحریم ها 500 هزار بشکه در روز افزایش می یابد.
ایران پس از اجرایی شدن برجام، بازگرداندن جایگاه جهانی صنعت نفت به دوران پیش از تحریم را در دستور کار قرار داده و به دنبال افزایش صادرات نفت و جذب مشتریان سنتی خود در اروپا، آسیا و آفریقاست.
میزان صادرات نفت ایران که در دوران تحریم به یک میلیون بشکه در روز محدود شده بود، قرار است در دو مرحله به دو میلیون بشکه افزایش یابد و به تدریج به حجم صادرات در پیش از تحریم (دو میلیون تا دو میلیون و 500 هزار بشکه در روز) برسد.

کد خبر 258027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =