صندوق توسعه ملی مجاز به ارائه تسهیلات برای طرحهای نفتی شد

سرمایه‌گذاران بخشهای خصوصی و تعاونی برای طرحهای توسعه‌ای بالادستی نفت و گاز با اولویت میدانهای مشترک از صندوق توسعه ملی تسهیلات ارزی دریافت می کنند.

به گزارش خبرنگار شانا، نمایندگان در جلسه علنی امروز (چهارشنبه، 25 فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال 95 کل کشور با بند (الف) و (ب) تبصره 4 این لایحه موافقت کردند.

براساس بند (الف) تبصره 4 لایحه بودجه 95 کل کشور، به‌منظور‌ تحقق ‌بخشی از اهداف مندرج در قانون حمایت از شرکتها و مؤسسات دانش‌بنیان و تجاری‌سازی نوآوری و اختراعات مصوب 5/8/1389 به‌ویژه تبصره (2) ماده (5) قانون مذکور معادل ریالی مبلغ دویست میلیون (200.000.000) دلار از محل صندوق توسعه ملی بابت حمایت از شرکتهای دانش‌بنیان اختصاص می‌یابد.

مبلغ ارزی یاد شده برای صندوق توسعه ملی بازگشت از منابع به شمار می رود، تبدیل دلار به ریال موضوع این بند زیر نظر بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران صورت می‌گیرد.

براساس بند (ب) تبصره 4 لایحه بودجه 95 کل کشور، به صندوق توسعه ملی اجازه داده می‌شود که در سال 1395 نسبت به اعطای تسهیلات ارزی به سرمایه‌گذاران بخشهای خصوصی، تعاونی و نهادهای عمومی غیردولتی برای طرحهای توسعه‌ای بالادستی نفت و گاز با اولویت میدانهای مشترک و جمع‌آوری گازهای همراه  با تضمین وزارت نفت و بدون انتقال مالکیت نفت و گاز موجود در مخازن و تولیدی از آنها اقدام کند.

 

کد خبر 258143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =