۲۷ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۳
  • کد خبر: 258196
اوپک برآورد تقاضای نفت در سال 2016 را کاهش داد

تازه ترین برآورد اوپک نشان می دهد که در سال جاری میلادی رشد تقاضای نفت خام در جهان کمتر از برآوردهای پیشین خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری رویترز از لندن، اوپک برآورد خود را از رشد تقاضای نفت در سال جاری میلادی کاهش داد و با اشاره به نگرانیهای مربوط به افت تقاضای مصر، چین و کشورهای آمریکای جنوبی، از احتمال کاهش بیشتر در برآورد تقاضای نفت جهان خبر داد.

اوپک در گزارش ماهانه خود اعلام کرد که تقاضای نفت جهان در سال جاری میلادی یک میلیون و 200 هزار بشکه در روز خواهد بود که 50 هزار بشکه نسبت به برآورد پیشین این سازمان کمتر است.

این سازمان همچنین پیش بینی کرد که عرضه نفت از سوی تولیدکنندگان نفت غیر عضو این سازمان، در سال جاری میلادی 730 هزار بشکه در روز کاهش می یابد.

برآورد تقاضای نفت اوپک نیز در گزارش این سازمان 60 هزار بشکه نسبت به برآورد پیشین کاهش یافت و به 31 میلیون و 460 هزار بشکه می رسد.

گزارش اوپک به نقل از منابع ثانویه همچنین نشان می دهد که در ماه مارس سال جاری میلادی مجموع تولید نفت اعضای این سازمان به 32 میلیون و 250 هزار بشکه در روز رسیده که 15 هزار بشکه نسبت به ماه پیش از آن بیشتر است.

اوپک همچنین اعلام کرد که براساس اعلام ایران، تولید نفت این کشور در ماه مارس سال جاری میلادی با 15 هزار بشکه رشد نسبت به ماه فوریه، به سه میلیون و 400 هزار بشکه در روز رسیده است.

کد خبر 258196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =