5 نرخی کردن بنزین مشکلات زیادی ایجاد می کند

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران گفت: دولت به دنبال تک نرخی کردن بنزین است و پنج نرخی شدن آن مشکلات زیادی را ایجاد می کند.

به گزارش شانا، عباس کاظمی امروز (شنبه، 28 فروردین ماه) در حاشیه همایش «صنعت نفت دانش بنیان، تبلور اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی» در جمع خبرنگاران گفت: پیشنهاد دولت، تک نرخی کردن بنزین است و درباره جزییات طرح پلکانی کردن آن بایداز مجلس سئوال شود.

وی افزود: یکی از نمایندگان مجلس این طرح را ارائه کرده است؛ بنابراین باید راهکارهای آن را نیز مشخص کند.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران با اشاره به  مشکلات پنج نرخی شدن بنزین، تصریح کرد: اگر بنزین پنج نرخی شود مشخص نیست که چگونه باید در جایگاههای سوخت،پول آن پرداخت و تسویه شود.

کاظمی گفت: در زمان دو نرخی بودن بنزین با مشکلات گسترده ای در جایگاهها روبرو بودیم و پنج نرخی کردن بنزین مشکلات بیشتری را ایجاد خواهد کرد.

نیازی به عرضه بنزین با کارت سوخت نیست

وی همچنین درباره کارکرد و ماندگاری کارت سوخت نیز گفت: استفاده از کارت سوخت برای مدیریت مصرف، جلوگیری از قاچاق و تضمین امنیت عرضه بنزین ارائه شد که در زمان خودش طرح موفقی بود.

مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران، تصریح کرد: به تدریح با افزایش تولید بنزین در داخل و بالا رفتن قیمتها، قاچاق این فرآورده نفتی کاهش یافت؛ بنابراین دیگر نیازی به عرضه بنزین با استفاده از کارت سوخت وجود ندارد.

واردات روزانه 8 میلیون لیتر بنزین در سال 95

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران  درباره افزایش واردات بنزین نیز گفت: تا پایان امسال روزانه هشت میلیون لیتر بنزین وارد کشور خواهد شد.

کاظمی با بیان این که واردات بنزین با کشتی انجام می شود، اظهار کرد: با توجه به این موضوع، امکان دارد در یک مقطع زمانی میزان واردات بیشتر از میانگین در نظر گرفته شده باشد، اما در هفته های بعد میزان واردات کاهش یافته و یا انجام نشود.

وی گفت: پارسال به طور میانگین میزان واردات بنزین 9.5 میلیون لیتر بوده است اما امسال به هشت میلیون لیتر کاهش می یابد و بخشی از آن نیز ذخیره سازی می شود.

معاون وزیر نفت تصریح کرد: با راه اندازی فازهای جدید پالایشگاههای ستاره خلیج فارس و بندرعباس، نیاز کشور به واردات بنزین کاهش می یابد.

کد خبر 258234

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =