6 میلیارد لیتر صرفه جویی در مصرف بنزین با نوسازی ناوگان تاکسیها

رئیس پژوهش و فناوری شرکت بهینه سازی مصرف سوخت گفت: با طرح تعویض تاکسیهای فرسوده 6 میلیارد لیتر در مصرف بنزین صرفه جویی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار شانا، امید شاکری بعدازظهر امروز (شنبه 28 فروردین ماه) در پنل «بهینه سازی در مصرف انرژی از طریق اصلاح فرآیندها و انتقال و توسعه فناوریهای بهینه سازی» در همایش «صنعت نفت دانش بنیان؛ تبلور اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی» با بیان این که نتوانسته ایم از منابع انرژی کشور به درستی استفاده کنیم، گفت: همه کشورهایی که در گذشته مصرف سرانه انرژی انها افزایش یافته بود، روند کاهشی را در پیش گرفتند، اما متأسفانه ایران در استفاده از انرژی یک استثنا به شمار می رود، روند شدت انرژی ایران رو به افزایش بوده که این موضوع شرایط ویژه ای را خلق کرده است.

وی افزود: در بندهای اقتصاد مقاومتی در سه مورد به موضوع بهینه سازی مصرف انرژی تاکید شده است.

رئیس پژوهش و فناوری شرکت بهینه سازی مصرف سوخت تصریح کرد: با صرفه جویی 50 درصدی در مصرف سوخت بر پایه سال 90 تا 99، پنج هزار میلیون بشکه نفت صرفه جویی خواهد شد.

شاکری ادامه داد: با کاهش شدت مصرف انرژی شاهد کاهش انتشار کربن، افزایش سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال در کشور خواهیم بود.

رئیس پژوهش و فناوری شرکت بهینه سازی مصرف سوخت تصریح کرد: با طرح تعویض تاکسیهای فرسوده شاهد صرفه جویی 6 میلیارد لیتری بنزین خواهیم بود، همچنین با طرح تعویض اتوبوسهای فرسوده و برقی کردن چاههای کشاورزی و طرح توسعه حمل و نقل ریلی می توانیم از شدت مصرف انرژی در ایران بکاهیم.

در ادامه این پنل، عیسی منصوری معاون کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تأکید کرد: با صرفه جویی در مصرف سوخت، رشد اقتصادی و اشتغال فعال در کشور ایجاد خواهد شد.

کد خبر 258300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =