ظرفیت تولید مجتمعهای پتروشیمی 6 میلیون تن افرایش می یابد

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران اعلام کرد که معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی اظهار کرد: با برنامه ریزیهای انجام شده، امسال حدود 6 میلیون تن به ظرفیت تولید مجتمع های پتروشیمی کشور افزوده خواهد شد.

به گزارش شانا، مرضیه شاهدایی، در آیین گرامیداشت میلاد حضرت علی (ع) که در شرکت پتروشیمی مسجد سلیمان برگزار شده بود با تاکید بر لزوم مشارکت تمام بخشهای فعال در صنعت پتروشیمی برای تکمیل زنجیره ارزش و تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: باید با عزمی ملی در راه کاهش خام فروشی و تولید محصولاتی با ارزش افزوده بالا حرکت کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: صنعت پتروشیمی می تواند به دلیل تولید محصولات با ارزش افزوده بالا روند کاهش خام فروشی نفت و گاز را شتاب بخشد و امید است امسال در سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی تلاش بیشتری داشته باشیم.

وی با اشاره به این که ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی کشور 60 میلیون تن است و مجموع تولید این صنعت در سال گذشته 46 میلیون تن بوده است، ادامه داد: امید است امسال با بهره برداری از فازهای جدید پارس جنوبی، تامین خوراک مورد نیاز واحدهای پتروشیمی و همچنین بهره برداری از چند طرح توسعه ای پتروشیمی، رقم تولید افزایش مطلوبی بیابد.

شاهدایی تصریح کرد: با برنامه ریزیهای انجام شده امسال حدود 6 میلیون تن به ظرفیت تولید افزوده خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان این که 55 طرح در دست اجرا داریم و 28 طرح جدید نیز برنامه ریزی شده است، گفت: ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی تا 10 سال آینده به 160 میلیون تن خواهد رسید و با تکمیل زنجیره ارزش و توسعه متاوزن می توان محصولات متنوع و نهایی پتروشیمی های کشور را روانه بازارهای داخلی و خارجی کرد.

به گزارش شرکت ملی صنایع پتروشیمی، وی افزود: توسعه و ایجاد زیرساختها از برنامه های راهبردی صنعت پتروشیمی ایران است و در این مسیر نیازمند تعامل و همکاری گسترده ای هستیم.

شاهدایی با اشاره به ساخت طرح پتروشیمی مسجد سلیمان گفت: این طرح با توجه به وجود زیرساختهای مطلوب در سطح منطقه و نیز دارا بودن شرایط خوب در مسیر ساخت می تواند در رشد و توسعه اقتصادی استان خوزستان و منطقه مسجد سلیمان تاثیرگذار بوده و منجر به توسعه فراگیر شود.

کد خبر 258665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =