تولید 30 هزار بشکه‌ای از یاران شمالی در تابستان امسال

طرح توسعه میدان یاران شمالی نخستین پروژه 100 درصد بیع متقابل ایرانی در غرب کارون است که تابستان امسال تولید 30 هزار بشکه‌ای از آن شروع می‌شود.

آرش باقرزاده، مجری طرح یاران شمالی در گفتگو با خبرنگار شانا پیشرفت فعلی طرح توسعه این میدان را 84 درصد اعلام کرد و گفت: 142پیمانکار و سازنده در طرح توسعه این میدان مشارکت داشته‌اند. 

مجری طرح توسعه میدان یاران شمالی اظهارکرد: باتوجه به این که اجرای این پروژه به صورت بیع متقابل 100 درصد ایرانی است، کار از کیفیت قابل قبولی برخوردار است. 

وی سهم ایرانی را در اجرای این پروژه، 71 درصد اعلام کرد و افزود: هم‌اکنون سفارش 22 کالای دیرتحویل انجام شده است، 9 قلم از این کالاها نصب و هفت قلم کالا نیز در حال حمل به محل نصب هستند و 6 قلم باقیمانده در دست مراحل تست در کارخانه است.   

باقرزاده با بیان این‌که از 21 سازنده کالاهای دیرتحویل مورد نیاز بخش روزمینی طرح توسعه میدان نفتی یاران شمالی 12 سازنده ایرانی هستند، ادامه داد: کالاهای خارجی که در داخل کشور امکان ساخت نداشتند از اروپا و کره جنوبی خریداری شده است. 

وی با اشاره به پایان و تکمیل 20 حلقه چاه این میدان، تصریح کرد: در حال حاضر تجهیزات سرچاهی و خطوط لوله 13 حلقه چاه نصب شده و جوشکاری 36 کیلومتر از 41 کیلومتر خط لوله اصلی نفت انجام شده است که انتظار داریم در نیمه نخست اردیبهشت ماه جوشکاری خطوط لوله به پایان برسد. 

مجری طرح توسعه میدان یاران شمالی با اشاره به اقدامهای زیست محیطی و احیای هورالعظیم در این منطقه، خاطرنشان کرد: همسو با سیاستهای سازمان حفاظت محیط زیست 87 آبراهه در مسیر جاده‌های یاران شمالی ایجاد و رهاسازی آب انجام شده است.

کد خبر 258808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =