بهره برداری از پالایشگاه ستاره خلیج فارس در دستور کار امسال وزارت نفت است

شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران و وزارت نفت، همه تلاش خود را برای بهره برداری هر چه سریعتر پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس در دستور کار امسال خود دارد.

به گزارش خبرنگار شانا، فاز نخست پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس بر اساس برنامه ریزی انجام شده، در حال آماده سازی است؛ براساس برنامه، فاز نخست این پالایشگاه شامل بهره برداری از واحد اصلی تقطیر و واحد بنزین سازی در اولویت قراردارد.

بخش خصوصی پروژه ساخت پالایشگاه ستاره خلیج فارس را بر عهده گرفته و سهم شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران در آن کمتر از 20 درصد است.

شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران ١٨ درصد، صندوق بازنشستگی نفت ٣٣ درصد شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) و شرکت اندونزیایی اس پی سی ٤٩ درصد از سهام این پروژه را بر عهده دارند که متولی و مسئول تامین بودجه و پیشرفت پروژه هستند.

برنامه عملیاتی سالانه شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران طبق روال مربوط به 9 پالایشگاه نفت در حال سرویس عملیاتی است که به محض وارد مدار شدن پالایشگاه ستاره خلیج فارس، یکی از مشتریان اصلی این پالایشگاه شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی برای توزیع در شبکه داخل و قطع واردات خواهد بود.

پروژه پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس به صورت طراحی، خرید و ساخت (EPC) با ظرفیت 360 هزار بشکه میعانات گازی در قالب سه فاز 120 هزار بشکه ای در حال اجراست.

براساس این گزارش، این پروژه با هدف پالایش 360 هزار بشکه در روز میعانات گازی پارس جنوبی، تولید محصولات مطابق استانداردهای کیفی اروپا،  ایجاد ارزش افزوده بیشتر بر میعانات گازی تولیدی در پالایشگاه های گازی پارس جنوبی،جلوگیری از صادرات مواد خام و تبدیل آن به فرآورده های با ارزش تر، اشتغالزایی بیشتر در کشور و خودکفایی کشور از واردات بنزین طراحی و اجرا شد.

کد خبر 258907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =