۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۹
  • کد خبر: 258946
نفتشهر دوباره جان می گیرد

مدیر نظارت بر طرحهای عمرانی مناطق نفتخیز شرکت ملی نفت ایران از کمک این اداره به بازسازی نفتشهر در استان کرمانشاه خبر داد.

 مدیر نظارت بر طرحهای عمرانی مناطق نفتخیز شرکت ملی نفت ایران در گفتگو با خبرنگار شانا گفت: امسال و همزمان با هفته دفاع مقدس بعد از 2 سال تلاش؛ نفتشهر به دست مسئولان به بهره برداری خواهد رسید و ساکنان این منطقه از نعمت زندگی مجدد در شهر خود برخوردار خواهند شد.

محسن امیریان با اشاره به اختصاص ۲۰ میلیارد تومان اعتبار به نوسازی و بازسازی نفتشهر گفت: با توسعه تاسیسات زیربنایی و  ایجاد بسترهای لازم برای استقرار چندین خانوار در نفتشهر هم اکنون امکان استقرار 300 خانوار با امکانات مختلف از جمله آموزشی، بهداشتی و درمانی امکانپذیر است.

وی افزود: پروژه های مختلفی از جمله احداث درمانگاه، سالن ورزشی، مسجد، مدرسه و 50 واحد مسکونی در نفتشهر در حال تکمیل و بهره برداری است.

امیریان همچنین از پیشرفت فیزیکی 85 درصدی ساخت نفتشهر خبر داد و افزود: هم اکنون این پروژه در جریان است و از سوی دیگر در حال آماده سازی زمینهای مربوط برای احداث ۵۰ واحد مسکونی هستیم.

به گفته وی؛ هم اکنون احیای منطقه نفتشهر در حال تکمیل است و بر اساس برنامه ریزیهای انجام شده  با بنیاد مسکن و کمیته امداد امام خمینی (ره)، زمینهای ساکنان منطقه بر اساس اسناد جدید به آنها واگذار می شود.

وی افزود: کمیته امداد در حال شناسایی مردم محروم است تا خانه های ساخته شده به آنها واگذار شود.

مدیر نظارت بر طرحهای عمرانی مناطق نفتخیز شرکت ملی نفت ایران احداث یک سالن ورزشی یکهزار مترمربعی و ساخت مدرسه را از دیگر برنامه های وزارت نفت برای احیای نفتشهر عنوان و تصریح کرد: هم اکنون ساخت درمانگاه ۵۰۰ متر مربعی در دستور کارقرار دارد و پس از ساخت به دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در جهت تجهیز امکانات درمانی تحویل خواهد شد.

امیریان وجود زمینهای زراعی و وجود تاسیسات نفتی را در منطقه  از مزایا و پتانسیلهای مناسب این منطقه عنوان و تصریح کرد: با همکاری دیگر وزارتخانه ها از جمله وزارت کشاورزی پیگیر احیای زمینهای زراعتی و باغی هستیم.

گفتنی است: «نفتشهر» براساس آخرین تقسیمات کشوری، نام روستایی درغرب استان کرمانشاه و در ۷۲ کیلومتری جنوب شهرستان قصرشیرین از توابع بخش سومار است.

کد خبر 258946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =