تاکید نماینده ولی فقیه بر فعالسازی دانشگاههای بین المللی نفت و گاز

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با تاکید بر تقویت عرصه های مرتبط با حوزه انرژی در کشور گفت: ایجاد پالایشگاههای بین‌المللی و فعالسازی دانشگاههای بین‌المللی نفت و گاز و کرسی‌های نظریه‌پردازی در این حوزه ضروری است.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس، آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری، امام جمعه بوشهر صبح امروز ( چهارشنبه، 8 اردیبهشت ماه) در مراسم اختتامیه ششمین جشنواره ملی دانایی خلیج فارس با بیان این که جهان استکبار به دنبال مصادره علوم بنیادین و اقتداربخش است، گفت: جهان استکبار با این نوع مدیریت، محیطهای علمی جهان را تحت فشار قرار می دهد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به اهمیت حوزه انرژی در عرصه‌های بین‌المللی، افزود: انرژی سرچشمه تولید انواع محصولات و خدمات است و اگر انرژی را از عرصه‌های مختلف تولید حذف کنیم، 98 درصد از مراکز تولیدی تعطیل می‌شوند.

امام جمعه بوشهر با بیان این که باید به حوزه علم و فناوری نوین توجه ویژه‌ای شود، اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب با طرح نهضت جنبش نرم‌افزاری حرکت نوینی را آغاز کردند؛ اما مقوله عمل مقوله‌ای نیست که در آن بتوان یک‌ شبه ره صدساله را پیمود.

وی گفت: کشوری موفق است که هر روز در عرصه طراحی و تولید مرجعیت علم عمل کرده و جهان را متوجه خود کند.

امام جمعه بوشهر خاطرنشان کرد: اگر به دنبال این هستیم که ایران کشوری ممتاز در عرصه انرژی باشد، باید عرصه‌های مرتبط با انرژی را تقویت کرده و به مرجعیت علمی در این زمینه برسیم.

صفایی‌بوشهری ادامه داد: برای کشوری چون ایران یک ضعف است که به عنوان سرزمین انرژی مطرح باشد، اما در عرصه علوم مرتبط با انرژی وابسته به دیگران باشد.

به گفته وی، نگاه منحصر به کشف، استخراج، پالایش، تبدیل و فروش ذخایر انرژی، بدترین نوع نگاه مدیریت هیدروکربنی است، بنابراین باید علم و مرجعیت دانش انرژی را داشته باشیم؛ آن را صادر کنیم و به سمت علوم و فناوریهای برتر برویم.

امام جمعه بوشهر با تاکید بر این که باید در نوع مدیریت انرژی تحول ایجاد کنیم، افزود: باید در حوزه انرژی و توسعه این بخش با نگاه روز در فضای ملی و بین‌المللی حرکت کنیم.

وی اظهار کرد: ایجاد پالایشگاههای بین‌المللی در کشورهای دوست و همراه، فعال کردن دانشگاههای بین‌المللی نفت و گاز و کرسی‌های نظریه‌پردازی در این زمینه ضروری است.

کد خبر 258994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =