پژوهشگاه نفت و IFP فرانسه توافقنامه همکاری امضا می‌کنند

پژوهشگاه صنعت نفت و گروه IFP فرانسه در حاشیه برگزاری بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران، توافقنامه همکاری امضا می کنند.

به گزارش خبرنگار شانا، پژوهشگاه صنعت نفت و گروه IFP فرانسه پیرو مذاکرات پیشین و توافقنامه ای که در حاشبه نمایشگاه بیست و یکم نفت ایران امضا می کنند، همکاری در هشت موضوع فناورانه را در دستور کار مشترک قرار می دهند که مبحث ازدیاد برداشت در اولویت این همکاریها قرار دارد؛ همچنین دو طرف در زمینه شیرین سازی گاز طبیعی و مدیریت آب همکاری می کنند و ایجاد مرکز مشترک دوره‌های تخصصی بین‌المللی برای ارائه خدمات به صنعت نفت ایران و منطقه از دیگر مفاد توافقنامه خواهد بود.

این گزارش می افزاید: مباحثی نظیر برپایی دوره‌های آموزشی دوجانبه، ازدیاد برداشت از میدان یادآوران، کاهش خوردگی، حفاظت از محیط زیست و مطالعه روشهای پیشرفته زمین‌شناسی نیز در دستور کار مشترک این دو مرکز تحقیقاتی قرار می گیرد.

بر اساس اعلام پژوهشگاه صنعت نفت، تاکنون توافقهای اولیه درباره نحوه همکاریهای دوجانبه پژوهشگاه و موسسه فرانسوی IFP حاصل شده است و توافقنامه همکاری مشترک نیز بین حمیدرضا کاتوزیان، رئیس پژوهشگاه صنعت نفت و مدیران شرکتهای گروه IFP در نمایشگاه بیست و یکم صنعت نفت به امضا می رسد. 

گروه IFP فرانسه که با بیش از 60 سال سابقه فعالیت، یکی از معتبرترین مراکز پژوهشی صنعت نفت فرانسه و جهان به شمار می رود، همراه با زیرمجموعه های خود شامل IFP Training، FranLab  و Beicip در بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی صنعت نفت ایران حاضر خواهد شد. 

کد خبر 259057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =