قرارداد صادرات 100 مگاوات برق از ایران به پاکستان بزودی نهایی می‌شود

معاون وزارت آب و برق پاکستان اعلام کرد: قرارداد صادراتت 100 مگاوات برق از ایران برای بندر گوادر در جنوب غربی پاکستان در مرحله نهایی است.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، محمد یونس داغا، معاون وزیر آب و برق پاکستان، با حضور در جلسه کمیسیون برنامه‌ریزی و توسعه مجلس سنای این کشور، گفت: واردات 100 مگاوات برق از ایران برای تامین بخشی از برق مورد نیاز بندر گوادر، امسال عملی می شود.

طاهر حسین مشهدی، رئیس کمیسیون برنامه‌ریزی و توسعه سنای پاکستان نیز در این باره عنوان کرد: معاون وزیر آب و برق پاکستان با حضور در جلسه یاد شده، اطلاعات خوبی را درباره طرحهای تامین برق مورد نیاز برای بندر گوادر مطرح کرد و اطمینان داد که واردات برق از ایران برای این بندر تا پیش از پایان امسال میلادی عملیاتی خواهد شد.

شایان یادآوری است که میزان صادارات برق ایران به مناطقی از ایالت بلوچستان پاکستان در زمان حاضر حدود 75 مگاوات است، افزون بر این مقدار، جمهوری اسلامی ایران ضمن آمادگی صادرات 100 مگاوات برق به بندر گوادر، برای افزایش صادرات برق به پاکستان به یکهزار مگاوات و سپس به سه هزار مگاوات در گامهای بعدی نیز اعلام آمادگی کرده است.

کد خبر 259081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =