دوره آموزشی مدیریت کربن برگزار می شود

پژوهشگاه صنعت نفت 16 دوره آموزشی مدیریت کربن را در قالب سه حوزه آموزشی مکانیسم‌ها و مشوق‌های مالی بین المللی، روش‌ها و استانداردهای محاسبات انتشار و همچنین جذب، انتقال و ذخیره کربن و کاربردهای دی اکسید کربن (CCUS) در قالب یک بسته جامع آموزشی میان مدت برگزار می کند.

به گزارش شانا، پژوهشگاه صنعت نفت با انجام پژوهشها، تحقیقات علمی، برگزاری کنفرانسها و همایشهای ملی و بین المللی با حضور اساتید، محققان و مسئولان اجرایی کشور در زمینه مدیریت کربن ایفای نقش می‌کند و بر آن است تا در این زمینه، دوره های آموزشی ویژه ای نیز برگزار کند.

بر اساس این گزارش، با توجه کنوانسیون تغییرات آب و هوا و پروتکل کیوتو، تلاش‌های بسیاری در زمینه حفظ محیط زیست و کاهش‌گازهای گلخانه ای در جهان در حال انجام است و بر همین اساس کشور ایران نیز جزو کشورهایی است که در اجلاس جهانی COP21 متعهد به کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای شده است؛ به این منظور باتوجه به این‌که وزارتخانه های نفت و نیرو در کاهش انتشار کربن نقش راهبردی دارند، بهترین بستر را برای پیش بردن مقوله مدیریت کربن در سطح ملی در اختیار دارند.

بر همین اساس، پژوهشگاه صنعت نفت با ایجاد بستر قانونی و الزامات حمایتی در این زمینه همواره پیشگام بوده است و از این رو واحد آموزش و تجهیز نیروی انسانی این مجموعه با هدف آموزش و آگاه‌سازی مدیران و کارشناسان مرتبط، نسبت به آگاهی بخشی و ظرفیت‌سازی در این حوزه گام برمی دارد.

تاریخ شروع و برگزاری اولین دوره بسته آموزشی پژوهشگاه صنعت نفت 19 تیر ماه امسال است و علاقمندان می‌توانند برای مشاهده محتوای آموزشی این برنامه به پورتال پژوهشگاه صنعت نفت به نشانی www.ripi.ir مراجعه کنند یا از طریق تماس با واحد آموزش و تجهیز نیروی انسانی پژوهشگاه از جزئیات ثبت نام دوره‌ها مطلع شوند .

کد خبر 259082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =