۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۷
  • کد خبر: 259100
علاقمندی ریلانس به خرید نفت خام سنگین از ایران

مدیر بخش مالی شرکت ریلانس عنوان کرد که نوع نفت خام صادراتی ایران مورد علاقه این پالایشگاه است و برداشته شدن تحریمها بین المللی، فرصتی مناسب را برای افزایش خرید نفت خام سنگین ایران از سوی این شرکت فراهم کرده است.

به گزارش خبرنگار شانا، شرکت ریلاینس، دارنده بزرگترین پالایشگاه هند به تازگی اعلام کرد که قصد دارد سطح خرید نفت خام خود از ایران را در ماههای آینده افزایش دهد و در این زمینه، به توافقهای با مقامهای نفتی ایران نیز دست یافته است.

گزارش منتشر شده از سوی وزارت انرژی هند نشان می دهد که عربستان در سال مالی منتهی به 2016-2015 منتهی به 31 مارس 2016، جایگاه خود به عنوان بزرگترین صادرکننده نفت خام به هند را حفظ کرده است. در این مدت، عربستان به طور میانگین 20 درصد از واردات روزانه چهار میلیون بشکه ای نفت خام هند را به خود اختصاص داد و صادرات این کشور به هند بطور میانگین به 801 هزار بشکه در روزرسید که در مقایسه با مدت مشابه پارسال، حدود 14 درصد افزایش یافته است.

به گزارش امور اوپک و روابط با مجامع انرژی وزارت نفت، پس از عربستان، عراق با صادرات حدود 680 هزار بشکه در روز جایگاه دوم در میان صادرکنندگان نفت خام به این کشور را در اختیار داشته است که نسبت به مدت مشابه پارسال، حدود 38 درصد بیشتر بوده است.

به اعتقاد تحلیلگران، هند قصد ندارد وابستگی خود به واردات نفت خام از عربستان و عراق را بیش از سطح کنونی افزایش دهد. در این راستا، انتظار می رود سهم دیگر صادرکنندگان نظیر روسیه، ایران و برخی کشورهای آمریکای لاتین در واردات نفتخام هند افزایش یابد. از این رو، با لغو تحریمهای بین المللی علیه ایران، تمایل پالایشگاههای هند به خرید نفت خام از ایران افزایش یافته است.

 

کد خبر 259100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =