ایران و کره جنوبی 4 یادداشت تفاهم همکاریهای نفتی امضا می کنند

معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت از امضای چهار یادداشت تفاهم میان ایران و کره جنوبی همزمان با سفر پاک کوئن های، رئیس جمهوری کره جنوبی به تهران خبرداد.

امیرحسین زمانی نیا در گفتگو با خبرنگار شانا در آستانه سفر پاک کوئن های، رئیس جمهوری کره جنوبی به تهران با بیان این که همزمان با این سفر چهار یادداشت تفاهم در بخشهای نفت و گاز بین ایران و کره جنوبی امضا می شود، تصریح کرد: استراتژی بلندمدت همکاری دو کشور در زمینه نفت و گاز در حضور روسای جمهوری دو کشور و بین بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران و همتای کره ای اش به امضا می رسد.

وی افزود: افزون بر امضای این یادداشت تفاهم در حضور روسای جمهوری دو کشور، 3 تفاهمنامه سازمانی نیز با شرکت ملی نفت ایران، شرکت ملی گاز ایران و شرکت ملی صادرات گاز ایران و از سوی آقایان رکن الدین جوادی، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، حمیدرضا عراقی، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران و علیرضا کاملی، مدیرعامل شرکت ملی صادرات گاز ایران به امضا می رسد.

به گفته زمانی نیا،  افزایش برداشت نفت خام از ایران، سرمایه گذاری در راستای انتقال فناوری، سرمایه گذاری درمورد پروژه های خط انتقال سراسری گاز (آی گت 9 و 11)، مینی ال ان جی و ال ان جی و همکاریهای پتروشیمی مهمترین بخشهای همکاری میان دو کشور است.

پاک کوئن های، رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی فردا (یکشنبه، 12اردیبهشت ماه) درصدر هیئت بزرگ اقتصادی و تجاری به ایران می‌آید؛ بالاترین سطح حضور مقامهای این کشور درتهران مربوط به پیش از انقلاب می شود.

ارزش مبادلات غیرنفتی ایران و کره جنوبی در سال ٢٠١٣ معادل چهار میلیارد و ١٠٠ میلیون دلار بوده است؛ از این میزان ٣٦٠ میلیون دلار صادرات ایران به کره جنوبی و سه میلیارد و ٨٠٠ میلیون دلار واردات از کره صورت گرفته است، با احتساب صادرات نفت خام، حجم تجارت دو کشور در این سال به ٩ میلیارد و ٢٠٠ میلیون دلار رسید.

کد خبر 259105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =