2 میلیارد دلار اموال مسدود شده باید به ملت ایران بازگردد

معاون حقوقی رئیس جمهوری گفت: رای دادگاه آمریکا درخصوص 2 میلیارد دلار داراییهای مسدود شده ایران غیرقانونی است و این اموال باید به ملت ایران برگردد.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، الهام امین زاده، معاون حقوقی رئیس جمهوری، امروز (شنبه، 11 اردیبهشت ماه) در حاشیه افتتاح مجموعه فرهنگی ورزشی شهربانو کاشان گفت: وزیر امورخارجه کشورمان نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل مبنی بر محکومیت ایالات متحده آمریکا درباره رای دادگاه این کشور ارسال کرده است که باید این پولها به بانک مرکزی برگردد.

وی افزود: احکامی که در دادگاههای داخلی آمریکا علیه دولت ایران صادر شده، این احکام به طور کلی در امور بین‌الملل و به دلیل مصونیت حقوقی دولتها، بیسابقه و ممنوع است، هر دولتی مصون از محکومیت در دادگاه داخلی آمریکا و هر کشور دیگری است.

امین زاده درباره 2 میلیارد دلار داراییهای بلوکه شده ایران تصریح کرد: بانکهای مرکزی محل گردش مالی اموال و داراییهای ملت یک کشور است و حتی تحریم موقت آن هم ممنوع است، چه رسد به این که هدف صدور و اجرای احکام قرار گیرد، بنابراین 2 میلیارد دلار اموال بلوکه شده باید به ملت ایران بازگردانده شود.

معاون حقوقی رئیس جمهوری در خصوص کمیته ماده 76 معاونت حقوقی ریاست جمهوری نیز گفت: این کمیته از جمله معدود کمیته هایی است که سه قوه مقننه، مجریه و قضاییه و معاونت حقوقی ریاست جمهوری در آن حضور دارند، ریاست این کمیته با قوه مجریه است که قوانین مزاحم کسب و کار را شناسایی کرده و از فعالان اقصادی سراسر کشور نیز می‌خواهیم که قوانین مزاحم کسب و کار خود را در تجارت، صنعت، اقتصاد و تولید و اشتغال مولد شناسایی و به این معاونت اطلاع دهند.

کد خبر 259110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =