۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۳
  • کد خبر: 259111

خبرگزاری رویترز (Reuters) انگلیس اعلام کرد، قیمت نفت دیروز (جمعه) رکورد سال 2016 را شکست و قیمت های ماه آوریل در مقایسه با ماه قبل از آن حدود 20 درصد افزایش داشت.

به گزارش گروه تلکس شانا به نقل ازایرنا، خبرگزاری رویترز خبر داد: نفت برنت دریای شمال در ماه آوریل 2016 (13 فروردین تا 11 اردیبهشت) بیشترین افزایش ماهانه خود را در هفت سال گذشته تجربه کرد.
کاهش ارزش دلار و خوشبینی بازار در مورد اینکه مازاد عرضه نفت در بازارها کاهش خواهد یافت، موجب افزایش بیش از 20 درصدی قیمت نفت در مقایسه با وقتی شد که قیمت در سه ماهه نخست به کمتر از 30 دلار در بشکه یا کف قیمت 12 ساله کاهش یافته بود.
قیمت نفت برنت دریای شمال دیروز پس از آنکه به 48 دلار و 50 سنت در هر بشکه رسید و رکورد خود را در سال 2016 تجربه کرد، در پایان معاملات با اندکی کاهش به 48 دلار و 13 سنت رسید. قیمت نفت برنت در ماه آوریل 21.5 درصد نسبت به ماه پیش افزایش یافت. این بیشترین افزایش قیمت ماهانه این نفت از مه سال 2009 است.
قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز دیروز در بازار نایمکس نیویورک پس از رسیدن به قیمت 46 دلار و 78 سنت که بالاترین رکورد قیمت این نفت در سال 2016 است، در پایان معاملات با اندکی کاهش به 45 دلار و 92 سنت در هر بشکه رسید. قیمت نفت خام آمریکا در ماه آوریل 20 درصد نسبت به ماه پیش از آن افزایش یافت.
در حالی که بانک بین المللی جفریز آمریکا اعلام کرد، بازار به تعادل نزدیک تر شده و در نیمه دوم سال 2016 تقاضا بر عرضه پیشی خواهد گرفت، سایر تحلیلگران هشدار داده اند این افزایش قیمت ها ناشی از رفتار سرمایه گذاران است که با توجه به پیش بینی هایشان، اقدام به خرید سهام نفتی کرده و قیمت ها را بالا برده اند در حالی که موجودی انبارها هنوز خیلی زیاد است.
«حمزه خان» استراتژیست ارشد نفت در شرکت خدمات مالی آی.ان.جی هلند گفت: مساله این است که ما شاهد افزایش قیمت نفت در ارتباط با عوامل اصلی که قیمت تابع آنها است، نیستیم. موجودی انبارها و عرضه نفت همچنان بالا است و کاهش پیدا نکرده است.

کد خبر 259111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =