ایران آماده توسعه همکاریها با اتحادیه اروپا از جمله بلژیک است

رئیس جمهوری در دیدار رئیس مجلس سنا بلژیک گفت: ایران آماده توسعه و تعمیق همکاریها با کشورهای عضو اتحادیه اروپا از جمله بلژیک در حوزه های دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی است.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، دکتر حسن روحانی، امروز (شنبه، 11 اردیبهشت ماه) در دیدار با کریستین دوفرین، رئیس مجلس سنا بلژیک، با تاکید بر نقش مجالس در توسعه و تعمیق روابط کشورها، گفت: ایران و بلژیک امکانات گسترده‌ای برای تقویت همکاریها دارند که باید در فرصت پسابرجام، از این امکانات برای افزایش همکاریهای اقتصادی و تجاری بهره گرفت.

رئیس جمهوری با تاکید بر این که مانعی برای توسعه روابط اقتصادی تهران، بروکسل وجود ندارد، افزود: دو کشور می‌توانند فعالیتهای اقتصادی مشترکی را برای کل منطقه پایه‌ریزی کنند.

وی به حضور هیئتهای بزرگ تجاری جهان و از جمله کشورهای اروپایی در تهران و امضای توافقنامه ها و تفاهمهای گسترده با آنها اشاره و تصریح کرد: تهران از حضور سرمایه‌ گذاران و کارآفرینان دولتی و بخش خصوصی بلژیک نیز برای همکاری در فضای پسابرجام، استقبال می‌کند.

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود به  نقش مثبت اتحادیه اروپا در توافق هسته‌ای اشاره و عنوان کرد: توافق هسته‌ای، آغاز و نه پایان راه است و پایه‌های آن تنها با اجرای به موقع و دقیق توافقها و تعهدات، مستحکمتر خواهد شد.

رئیس جمهوری با بیان این که مجموعه مسائل جهانی نشان می‌دهد بدون همفکری، رایزنی و هماهنگی کشورها نمی‌توانیم به اهداف مشترک دست یابیم، گفت: این توافق همچنین نشان داد که می‌توان مسائل و مشکلات پیچیده جهانی را از طریق گفتگو و مذاکره حل و فصل کرد و باید از این الگو و مدل، برای حل دیگر مشکلات منطقه و جهان استفاده کنیم.

کریستین دوفرین، رئیس مجلس سنا بلژیک نیز در این دیدار گفت: خواستار فصل جدیدی در روابط ایران و بلژیک هستیم و بروکسل آماده همکاری با تهران در همه حوزه های مورد علاقه است.

وی همچنین بار دیگر از دکتر روحانی برای سفر به بروکسل به طور رسمی دعوت کرد.

کد خبر 259115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =