خیز ایران برای پیوستن به جمع صادرکنندگان ال ان جی

مدیرعامل شرکت ملی صادرات گاز ایران محور امضای یادداشت تفاهم با شرکت گاز کره جنوبی (corea gas) را بررسی صادرات گاز از طریق ال ان جی عنوان کرد.

علیرضا کاملی در گفتگو با خبرنگار شانا درباره محور یادداشت تفاهمی که قرار است میان شرکت ملی صادرات گاز ایران و شرکت گاز کره جنوبی همزمان با سفر پاک کوئن های، رئیس جمهوری کره جنوبی به امضا برسد، اظهار کرد: صادرات گاز ایران به صورت ال ان جی، بازارگاز و انتقال تجربیات در زمینه تعاملات گازی محور اصلی این یادداشت تفاهم است.

وی افزود: این یادداشت تفاهم میان شرکتها به امضا می رسد.

قرار است همزمان با سفر رئیس جمهوری کره جنوبی چهار یادداشت تفاهم در زمینه نفت و گاز میان دو کشور به امضا برسد، از میان این چهار یادداشت تفاهم، یکی از آنها در زمینه استراتژی بلندمدت همکاری دو کشور در زمینه نفت و گاز در حضور روسای جمهوری دو کشور و میان بیژن زنگنه وزیر نفت و همتای کره ای اش به امضا می رسد.

ارزش مبادلات غیرنفتی دو کشور در سال ٢٠١٣ معادل ٤,١ میلیارد دلار بوده است. از این میزان ٣٦٠ میلیون دلار صادرات ایران به جمهوری کره و ٣.٨ میلیارد دلار واردات از کره جنوبی صورت گرفته است. با احتساب صادرات نفت خام، حجم تجارت دو کشور به ٩.٢ میلیارد دلار بالغ می‌شود.

 

کد خبر 259138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =