حجم روابط اقتصادی ایران و ترکیه به 30 میلیارد دلار می‌رسد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تلاش داریم حجم فعلی روابط اقتصادی ایران و ترکیه را افزایش دهیم، زیرا ظرفیتهای موجود نیز در دو کشور این اجازه را خواهد داد تا سطح مبادلات تجاری بیش از این افزایش یابد.

به گزارش شانا، محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، امروز (شنبه، 11 اردیبهشت ماه) در دیدار با اردال باحچیوان، رئیس اتاق صنایع استانبول ترکیه گفت: تلاش داریم حجم فعلی روابط اقتصادی دو کشور را به 30 میلیارد دلار که مورد تاکید روسای جمهوری دو کشور است، برسانیم، پتانسیلهای موجود در ایران و ترکیه این اجازه را خواهد داد تا سطح مبادلات تجاری دو کشور به بیش از این میزان نیز افزایش یابد.

وی به تلاشهای صورت گرفته در این دوره از مذاکرات با طرف ترکیه‌ای برای برطرف کردن مشکلات بانکی بین دو کشور اشاره کرد و افزود: بانکهای ترکیه‌ای تحت تاثیر جو بانکهای غربی قرار گرفته‌اند که انتظار داریم آنها در ارتباط با ایران مستقل عمل کنند.

واعظی تصریح کرد: تلاش می‌شود به اهدافی که روسای جمهوری دو کشور در دیدار اخیر خود بر آن تاکید داشتند، دست یابیم، همکاری دو کشور در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات افزایش خواهد یافت و بخش خصوصی ایران و ترکیه همکاریهای خود را در این باره توسعه خواهند داد.

اردال باحچیوان، رئیس اتاق صنایع استانبول نیز در این دیدار بر اهمیت توجه به بخش خصوصی دو کشور تاکید کرد و گفت: برای رسیدن به حجم روابط به سقف 30 میلیارد دلار توجه به بخش خصوصی ضروری است که بدون این بخش، گسترش مبادلات اقتصادی امکانپذیر نخواهد بود.

وی یکی از اهداف سفر هیئت اتاق صنایع استانبول به ایران را فعال شدن بخش خصوصی دانست و افزود: وظیفه دولت ترکیه حل مشکلات بانکی و تعرفه‌های مزاحم گمرکی است تا فضای تجاری میان دو کشور آسانتر شود.

رئیس اتاق صنایع استانبول ضمن درخواست تاسیس پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات ترکیه در ایران، عنوان کرد: اتاق صنایع استانبول با حضور 20 هزار شرکت و هلدینگ، بزرگترین پایگاه صنعتی ترکیه به شمار می‌رود و می‌تواند نقش موثری را در توسعه مناسبات دو کشور بر عهده بگیرد.

کد خبر 259144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =