۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۲
  • کد خبر: 259146
پیشرفت ساخت پتروشیمی لردگان به 43 درصد رسید

پیشرفت فیزیکی پروژه ساخت پتروشیمی اوره و آمونیاک لردگان (شرکت کود شیمیایی اوره لردگان) تا هفتم اردبیهشت ماه به 42.52 درصد رسید.

به گزارش شانا به نقل از روابط عمومی شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران، محسن زارعی فر، مدیر عامل پتروشیمی لردگان با اعلام خبر پیشرفت حدود 43 درصدی این طرح در حال ساخت، اظهار کرد: بیشتر سفارشهای خارجی که قرار بود از سوی کشورهای اروپایی تامین شود خوشبختانه وارد کشور شده است و در محل طرح قرار دارند.

وی کشورهای آلمان، ایتالیا، اتریش و اسپانیا را تامین کنندگان عمده تجهیزات بیان کرد و افزود: به دلیل فاینانس چین ملزم به خرید نیمی از تجهیزات طرح از این کشور هستیم و نمایندگان ما به طور منظم نظارتهای لازم را بر روند ساخت تجهیزاتی که از این کشور وارد می شوند را دارند و افزون بر این همکاری بسیار خوبی با سازندگان ایرانی نیز داریم و این همکاریها همچنان ادامه دارد.

مدیرعامل پتروشیمی لردگان ادامه داد: 12 درصد از کل پیشرفت پروژه طی 6 ماه گذشته محقق شده است و بزودی عملیات ساخت پایپینگ آغاز خواهد شد و ساخت این بخش می تواند روند ساخت سایر بخش ها را تسریع کند.

زارعی فر با اشاره به  این که ال سی پتروشیمی لردگان در بهمن ماه 93 باز شد اما درخرداد ماه 94 قرارداد موثر شد، گفت: تامین منابع مالی بر اساس برنامه در روند ساخت این طرح  شتاب ایجاد می کند و امید است بتوانیم بر اساس برنامه ریزیهای انجام شده و زمانبندی موجود به فعالیت خود ادامه دهیم.

وی افزود: برای تسریع در انجام امور گمرکی از چندی پیش با همکاری گمرک استان چهارمحال و بختیاری نماینده ای دائمی در محل طرح حضور دارد و بر نحوه ترخیص نظارتهای لازم و معمول را انجام می دهد.

مدیرعامل پتروشیمی لردگان اظهار کرد: ظرفیت روزانه این طرح 2050 تن آمونیاک و 3250 تن اوره خواهد بود و حدود یک میلیون مترمکعب در روز گاز برای بالاترین ظرفیت تولید نیاز است.

کد خبر 259146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =