۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۰
  • کد خبر: 259153
حمایت از ساخت داخل در پرتو بیست و یکمین نمایشگاه نفت

سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاستهای کلی اصل ٤٤ قانون اساسی مجلس گفت: یکی از محلهایی که می‌تواند رویکردهای مربوط به کاهش خام فروشی مواد اولیه را تقویت کند نمایشگاههای صنعت نفت است.

اسماعیل جلیلی در گفتگو با خبرنگار شانا، با اشاره به رویداد بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت نفت در تهران اظهار کرد: امسال رویکردهای مربوط به سرمایه‌گذاری در صنعت نفت در بودجه تقویت شد چون این بخش مستلزم سرمایه‌گذاری است.

سخنگوی کمیسیون تولید ملی مجلس افزود: نمایشگاه صنعت نفت می‌تواند درزمینهٔ افزایش سرمایه‌گذاری در حوزه نفت و گاز بسترهای مناسبی ایجاد کند چون شرکتهای داخلی و خارجی در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند و به رقابت می‌پردازند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات افزود: صنعت نفت ایران همیشه برای سرمایه‌گذاران مطلوب بوده است زیرا ایران کشوری مقتدر است که روند توسعه و پیشرفت را دنبال می‌کند.

 این نماینده مجلس نهم گفت: حمایت از تولید و ساخت داخل، از محورهای مهمی است که وزیر نفت نیز به آن اهتمام دارد. ازاین‌رو، انتظار می‌رود در کنار استفاده از توان سرمایه‌گذاران خارجی، از حداکثر توان و ساخت داخل استفاده شود.

جلیلی بابیان این‌که با تولید فرآورده‌های نفتی، صادرات مواد اولیه کاهش می‌یابد، افزود: باید به صنایع تبدیلی نگاه ویژه کرد بنابراین یکی از محلهای تحقق این هدف نمایشگاههای نفت و انرژی است.

سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاستهای کلی اصل ٤٤ قانون اساسی مجلس گفت: صنعت نفت ایران براساس برنامه‌های بالادستی مانند سند چشم‌انداز و برنامه‌های توسعه‌ای، روند پیشرفت و رشد را در پی خواهد داشت زیرا یکی از مزیتهای اقتصاد ایران بهره‌جویی از منابع نفت و گاز است.

نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران به‌عنوان بزرگترین رخداد صنعتی و تجاری ایران در این حوزه که سالانه با حضور جمع کثیری از شرکتهای توانمند داخلی و خارجی درزمینهٔ صنعت نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی برپا می‌شود، فرصت بسیار مغتنمی است تا شرکتهای فعال در این صنعت دستاوردها و محصولات خود را در معرض دید متصدیان و متخصصان این صنعت قرار دهند و با در نظر گرفتن روند تقاضای بازارها و سمت‌وسوی رشد این صنعت، فعالیتها و نوآوریهای آتی خود را هدایت کنند.


 

 

 

کد خبر 259153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =