4 دستگاه پمپ تراک سیمان و اسید بازسازی شد

بازسازی کامل و ارتقای کیفی چهار دستگاه پمپ تراک سیمان و اسید شرکت ملی حفاری ایران با صرفه جویی ارزی 70 درصدی انجام شد.

به گزارش شانا، محسن عبدالهی راد، رئیس اداره نگهداری و تعمیرات مدیریت خدمات فنی شرکت ملی حفاری ایران گفت: از ویژگی این دوره بازسازی، بهینه سازی و رفع اشکالات در طراحی اولیه این تجهیزات بود که براساس الگوبرداری از آخرین فناوری روز صورت گرفت.  

وی بیان این که تجهیزات پس از بازسازی در چرخه عملیات قرار گرفته است، افزود: این اقدام زمینه 70 درصد صرفه جویی ارزی نسبت به تامین هر دستگاه پمپ تراک جدید از خارج را فراهم آورد.

رئیس اداره نگهداری و تعمیرات مدیریت خدمات فنی شرکت ملی حفاری ایران اظهار کرد: انتقال یک دستگاه اسکید دریایی خدمات فنی به کارگاه تعمیرات این واحد و بازسازی کامل آن و پیشرفت 60 درصدی تعمیرات اساسی یک دستگاه دیگر از این نوع، بخش دیگری از فعالیتهای اجرایی و عملیاتی این واحد به شمار می آید.

عبدالهی راد گفت: این فرآیند در حالی محقق شد که به موازات آن با هدف بومی سازی دانش فنی ساخت و تولید این تجهیزات در این مدت با نظارت مستقیم این امور، 6 دستگاه پمپ تراک نیز با همکاری شرکتهای بخش خصوصی در استان خوزستان تعمیر اساسی شد که علاوه بر رونق بخشیدن به فعالیت کارگاههای صنعتی و ایجاد فرصتهای شغلی، از نظر صرفه جویی ارزی نیز برای شرکت با اهمیت بوده است.

رئیس اداره نگهداری و تعمیرات مدیریت خدمات فنی شرکت ملی حفاری ایران با اشاره به این که این اداره دارای واحدهای تعمیرات مکانیک، برق، ابزار دقیق و عمومی است، ادامه داد: افزون بر این واحدها، تعمیرات بخشهای مربوط به خدمات جنبی چاه مشتمل بر ادارات عملیاتی لوله مغزی سیار، حفاری با هوا، لوله گذاری چاه، آزمایش و بهره دهی چاه و حفاری فروتعادلی نیز از سوی این اداره انجام می شود.

وی افزود: همچنین خدمات دهی به مجموعه تجهیزات و ماشین آلات مدیریت خدمات فنی حفاری شرکت شامل ادارات کل خدمات سیمان و انگیزش چاه و مخلوط مواد شیمیایی و تجهیزات مستقر در منطقه صنعتی کریت کمپ بخش دیگری از گستره عملیاتی اداره نگهداری و تعمیرات مدیریت خدمات فنی شرکت در زمان حاضر است. 

عبدالهی راد، تعمیرات جاری و اتفاقی را از دیگر فعالیتهای این حوزه برشمرد و اظهارکرد: در این خصوص پارسال بیش از دو هزار و 500 مورد دستورکار صادره از سوی ادارات اعلام وصول و اجرایی شد و در بخش تعمیرات در نواحی خشکی و دریایی کشور از جمله خانگیران، سراجه قم، صوفیکم، بوشهر، کیش و خارگ، تیمهای تعمیراتی به این مناطق اعزام و تعمیرات در محل صورت گرفت که در این زمینه 750 دستور کار صادره از سوی واحدهای عملیاتی به ثبت رسید.

رئیس اداره نگهداری و تعمیرات مدیریت خدمات فنی شرکت ملی حفاری ایران درباره تعمیرات پیشگیرانه در این بخش، اظهار کرد: این تعمیرات براساس دستورعملهای ارائه شده از سوی اداره مهندسی و برنامه ریزی تعمیرات به صورت ماهانه، سه ماهه، 6 ماهه و سالانه انجام می شود. 

وی شمار تجهیزات زیرپوشش این واحد را 90 پمپ تراک سیمان، اسید و نیتروژن در بخش اداره کل سیمان و انگیزش چاه و در بخش تعمیرات و نگهداری خدمات جنبی چاه بیش از 130 تجهیز از جمله لوله مغزی سیار، کمپرسورهای حفاری با هوا،  UBD، پاور یونیتهای لوله گذاری چاه و پمپهای انتقال نفت آزمایش چاه عنوان کرد.

عبدالهی راد با اشاره به گستردگی دامنه فعالیت و تنوع فعالیتهای کار این اداره، آموزش و روز آمدی دانش فنی کارکنان را بسیار مهم دانست و گفت: حجم آموزشهای ارائه شده با همکاری اداره آموزش و تجهیز نیروی انسانی شرکت در سال 94 به مجموعه کارکنان این واحد در قیاس با سال قبل از آن بیش از 100 درصد رشد داشت و از چهار هزار و 200 نفر ساعت فراتر رفت.

رئیس اداره نگهداری و تعمیرات مدیریت خدمات فنی شرکت ملی حفاری ایران، افزود: همسو با دوره های آموزشهای فنی و تخصصی، در حوزه مدیریت دانش و استفاده از تجارب کارکنان پیشکسوت نیز این اداره با هدف بالا بردن سطح کیفی خدمات در کنار منابع و اطلاعات کاربردی تجهیزات، اقدام به تهیه کتابچه راهنمای کار کرده که حاوی دستور عملهای تعمیراتی، جدول طرح مهارت کارکنان و لیست اقلام ضروری مورد نیاز تعمیر هر تجهیز است. 

وی اهتمام ویژه به مقررات و استانداردهای اچ اس ایی و برگزاری نشستهای منظم ایمنی و آموزش و پیشنهادات در این راستا را یادآور شد و در خصوص اهداف آتی این اداره اظهارکرد: با توجه به بازدهی و تجارب ارزنده و توجه به انگیزش نیروی انسانی، با تامین به موقع تجهیزات و ماشین آلات کارگاهی و کالا و مواد مورد نیاز، این واحد می تواند درآمد زایی بالایی برای شرکت داشته باشد.

کد خبر 259155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =