بیست و یکمین نمایشگاه، تأکیدی بر توسعه صنعت نفت است

رئیس کارگروه تولید ملی و حمایت از ساخت داخل مجلس گفت: توسعه صنایع نفت و گاز نقش مطلوبی در افزایش صادرات غیرنفتی دارد. ازاین‌رو، استفاده از ظرفیتهایی مانند نمایشگاههای بین‌المللی برای توسعه این صنایع بااهمیت است.

سید محمد بیاتیان در گفتگو با خبرنگار شانا، درباره بیست و یکمین نمایشگاه صنعت نفت در تهران اظهار کرد: یکی از مقوله‌هایی که در این رویداد می‌تواند موردتوجه قرار گیرد موضوع کاهش شدت مصرف انرژی است زیرا مقدار مصرف انرژی در کشورمان از حد میانگین جهانی بیشتر است.

رئیس کارگروه تولید ملی و حمایت از ساخت داخل، افزود: کاهش شدت انرژی ضمن حفظ محیط زیست، سبب درآمدزایی می‌شود.

وی تصریح کرد: بخش زیادی از منابع انرژی در کشور به هدر می‌رود که برای تولید آن هزینه شده است. ازاین‌رو، توجه به چالش شدت انرژی می‌تواند در این نمایشگاه کمک‌کننده به حل مشکل باشد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن با اشاره به رتبه جهانی ایران در فهرست دارندگان منابع نفت و گاز گفت: کشورمان از این منظر از جایگاه مناسبی برخوردار است؛ بنابراین، همه کوششها برای استفاده حداکثری از این منابع باید شکل گیرد.

بیاتیان افزود: توسعه صنایع نفت و گاز نقش برجسته‌ای در ایجاد اشتغال و افزایش صادرات غیرنفتی دارد. ازاین‌رو، استفاده از ظرفیتهایی مانند نمایشگاههای بین‌المللی برای کمک به رشد و توسعه آنها مورد تأکید و توصیه است.

نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران به‌عنوان بزرگترین رخداد صنعتی و تجاری ایران در این حوزه که سالانه با حضور جمع زیادی از شرکتهای توانمند داخلی و خارجی درزمینهٔ صنعت نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی برپا می‌شود، فرصت بسیار مغتنمی است تا شرکتهای فعال در این صنعت، دستاوردها و محصولات خود را در معرض بازدید متصدیان و متخصصان این صنعت قرار دهند و با در نظر گرفتن روند تقاضای بازارها و سمت‌وسوی رشد این صنعت، فعالیتها و نوآوریهای آتی خود را هدایت کنند.

بیست و یکمین دوره این نمایشگاه بین‌المللی از تاریخ 16 تا 19 اردیبهشت‌ماه 1395 در محل دائمی نمایشگاههای بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد.

بیش از ١٩٠٠ شرکت داخلی و خارجی در بیست و یکمین نمایشگاه صنعت نفت حضور دارند؛ تعداد غرفه های شرکتهای خارجی نسبت به پارسال حدود ٦٠ درصد رشد یافته که نشانگر علاقه جهانیان به سرمایه گذاری در صنعت نفت ایران است.

 

 

 

 

کد خبر 259157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =