خرید نفت و میعانات گازی کره جنوبی از ایران به 400 هزار بشکه در روز رسید

وزیر نفت از افزایش 300 هزار بشکه ای فروش نفت و میعانات گازی به کره جنوبی پس از لغو تحریمها خبرداد و گفت: هم اکنون مقدار فروش نفت و میعانات گازی ایران به کره جنوبی به 400 هزار بشکه در روز رسیده است.

به گزارش خبرنگار شانا بیژن زنگنه، صبح امروز (یکشنبه، 12 اردیبهشت ماه) پس از دیدار با کانگ هو این، وزیر امور زمین، زیربنایی و حمل و نقل کره جنوبی  در جمع خبرنگاران درباره حجم فروش نفت و میعانات گازی ایران به کره جنوبی پس از لغو تحریمها، اظهارکرد: فروش نفت و میعانات گازی ایران به کره جنوبی با 300 هزار بشکه افزایش در روز به 400 هزار بشکه رسیده است.

وی افزود: این مقدار، پیش از لغو تحریمها یکصدهزار بشکه در روز بود.

زنگنه با بیان این که هنوز مشکل بانکی با کره جنوبی حل نشده است، تصریح کرد: این موضوع در حال پیگیری است. 

زنگنه با اشاره به این که همزمان با سفر رئیس جمهوری کره جنوبی به ایران یادداشت تفاهمی با وزیر انرژی این کشور امضا می شود، درباره این که کره ایها علاقمند هستند در چه طرحهایی حضور یابند، گفت: ایران ال ان جی، طرح توسعه بخش دوم فاز 12 پارس جنوبی (که اتان و مولکولهای سنگین تر را به عنوان خوراک پتروشیمی جدا می کند)، پالایشگاه بیدبلند 2، ان جی ال و همچنین پالایشگاه بهمن گنو در جاسک از طرحهای مورد علاقه کره ایها هستند. 

وی با بیان این که شرکتهای دو کشور درباره برخی پروژه ها با هم گفتگو کرده اند و تعدادی از آنها به نتیجه رسیده است، تصریح کرد: در پروژه هایی مانند ال ان جی، ایران ادامه مذاکره را با شرکتهای کره ای منوط به خرید ال ان جی از سوی آنها عنوان کرد که موافقت کردند؛ بنابراین مذاکرات در این زمینه نیز ادامه می یابد.

زنگنه فروش نفت به کره جنوبی را باب نخست همکاری میان دو کشور عنوان و اظهارکرد: مرحله بعدی این همکاری مربوط به تامین مالی پروژه هاست که فکر می کنم در این سفر گشایش مهمی حاصل شود. 

کد خبر 259171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =