۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۸
  • کد خبر: 259181
تولید گوگرد مجتمع پارس جنوبی 18 درصد افزایش یافت

تولید گوگرد شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی پارسال با 18 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن به 400 هزار تن رسید.

مدیرعامل شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی در گفتگو با خبرنگار شانا اظهار کرد: با توجه به کیفیت بالای گوگرد تولید شده در این مجتمع، بخش قابل توجهی از آن صادر می شود.
 
مسعود حسنی در ادامه به دیگر تولیدات این مجتمع اشاره کرد و افزود: پارسال، یک میلیون و 631 هزار تن اتان، یک میلیون و 716 هزار تن پروپان و یک میلیون و 716 هزار تن بوتان تولید شده که به ترتیب شاهد افزایش 10، 37 و 21 درصدی بوده است.
 
وی ادامه داد: در بازه زمانی یادشده، 170 هزار تن میعانات گازی نیز تولید شده که این مقدار نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن 18 درصد افزایش داشته است.
 
مدیرعامل شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی در ادامه به برنامه های این شرکت در راستای کاهش انتشار آلاینده ها اشاره کرد و گفت: در این زمینه بیش از 117 پروژه در پنج پالایشگاه تعریف شده است.
 
وی ادامه داد: جایگزینی کاتالیست آلومینای نمونه خارجی با کاتالیست تولید نمونه داخل، افزایش ظرفیت کارکرد واحد گوگردسازی تا 33 درصد مازاد بر طراحی، حذف فلرینگ حین راه اندازی واحد نم زدایی، افزایش راندمان واحدهای تولید گوگرد با تغییر چیدمان کاتالیستها و ... از جمله این پروژه ها به شمار می رود.
 
به گفته حسنی، با توجه به فعالیتهای انجام شده، میزان مشعل سوزی پالایشگاههای این مجتمع در سال گذشته، 43 درصد نسبت به مدت مشابه سال 93 کاهش یافته است.
کد خبر 259181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =