بیش از 17 هزارکیلومتر از شبکه های گاز استان گیلان نشت یابی شد

تاکنون 17 هزار و 400 کیلومتر از شبکه های گاز در استان گیلان با هدف جلوگیری از سوانح وکاهش آلودگیهای زیست محیطی نشت یابی شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان در گفتگو با خبرنگار شانا با بیان این که نشت یابی در شبکه خطوط انتقال گاز در استان از سال 94 نسبت به سال 93، 10 درصدافزایش یافته است،گفت: با اجرایی شدن پروژه های بند «ق» در استان، حجم نشت یابی شبکه های گاز استان گیلان متناسب با گسترش شبکه های گاز استان افزایش یافته است.

جمشید ظهیری در ادامه با اشاره به این که عملیات با هدف جلوگیری از سوانح، بهره برداری ایمن از گاز طبیعی و کاهش آلودگیهای زیست محیطی به صورت مستمر از سوی کارکنان واحد بازرسی فنی انجام می شود گفت: این عملیات توسط واحد بازرسی فنی با استفاده از تجهیزات پیشرفته نشت یابی باکمک 15 نیروی متخصص در قالب 7 گروه اجرا شد.

وی خوردگی، سایش، آسیبهای مکانیکی، عیبهای باقیمانده از زمان ساخت و بلایای طبیعی را از جمله عوامل نشتی درخطوط لوله انتقال گاز دانست.

ظهیری با بیان این که پارسال صددرصد شبکه های گاز شهرستانها و روستاهای استان گیلان مورد  بازرسی و نشت یابی قرار گرفت اظهار کرد: شرکت گاز استان گیلان در نگهداری ومراقبت ازتأسیسات گاز درجهت جلوگیری از وارد آمدن صدمات و خسارات در سال جدید برنامه های گسترده ای را پیش بینی کرده است.

وی تصریح کرد: امسال با انجام پروژه های بند «ق» تبصره ٢ بودجه سال ٩٣ کل کشور در استان ، آمار بازرسی و نشت یابی شبکه در استان  به بیش از 20 هزار کیلومتر افزایش خواهد یافت.


کد خبر 259221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =