رعایت استانداردها گامی مهم برای حضور در عرصه های جهانی پس از برجام

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: در دوران پساتحریم و بعد از برجام، وارد مرحله جدیدی از مبادلات بین‌المللی شدیم که برای حفظ و گسترش آن باید همه استانداردهای لازم در تمام ابعاد و عرصه ها رعایت شود.

به گزارش خبرنگار شانا، نیره پیروزبخت، رئیس سازمان ملی استاندارد ایران، امروز (یکشنبه، 12 اردیبهشت ماه) در نخستین کنفرانس بین‌المللی نمونه برداری و پایش آلاینده های محیط زیست که در دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران برگزار شد گفت: اگر قرار است بعد از برجام مبادلات گسترده‌ای میان ایران و دنیا انجام شود باید قوانین و استانداردهای بین‌المللی را رعایت کنیم.

وی افزود: در سالهای اخیر شاهد تغییرات و اتفاقهای بسیار مهمی در عرصه محیط زیست بوده‌ایم که در قرن بیستم با افزایش توانمندی فناوریها، تعادل بهره‌برداری از منابع به نفع بهره‌برداران و ضرر محیط زیست به هم خورد و اکنون در سال 2016 نیز همچنان شاهد این روند هستیم.

پیروزبخت تصریح کرد: سازمان ملی استاندارد به عنوان یک سازمان همکار با محیط زیست، حدود سه سالی می شود که در زمینه بحث محیط زیست و کمک به توسعه پایدار فعالیتهای گسترده‌ای داشته است.

رئیس سازمان ملی استاندارد عنوان کرد: سازمان بین‌المللی استاندارد در سال 1991 یک گروه مشورتی در خصوص محیط زیست ایجاد کرد که 11 سازمان، 20 کشور و بیش از یکصد متخصص محیط زیست عضو آن هستند و در زمینه موضوعهایی مانند تشویق سازمانها برای مدیریت زیست محیطی و بهبود بخشیدن به مبادلات تجاری در سطح بین‌المللی و حذف موانع برای ارزیابی استانداردهای محیط زیست فعالیت می‌کنند.

کد خبر 259223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =