۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۵
  • کد خبر: 259258
رئیس جمهوری کره جنوبی وارد تهران شد

رئیس جمهوری کره جنوبی عصر امروز(یکشنبه 12 اردیبهشت ماه)در صدر یک هیئت بلند پایه کره ای وارد فرودگاه مهرآباد ایران شد.

به گزارش شانا، پاک گئون هی در راس هیئتی متشکل از 236 نفر از مسئولان و رؤسای بزرگترین شرکتهای کره ای وارد تهران شد و مورد استقبال محمدرضا نعمت زاده، وزیر معدن، صنعت و تجارت ایران قرار گرفت.

برپایه این گرارش، گئون هی در مدت اقامت سه روزه خود در ایران با دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران، دیدار و گفتگو خواهد کرد.

مقامهای ارشد کره جنوبی از این سفر به عنوان یک دیدار تاریخی یاد کرده و افزوده اند: پاک روز دوشنبه (13 اردیبهشت ماه) با رئیس جمهوری اسلامی ایران دیدار خواهد کرد که مهمترین رخداد از زمان برقراری روابط رسمی دو کشور از سال 1962 میلادی است.

رؤسای جمهوری دو کشور در این دیدار افزون بر موضوعها مرتبط با راههای گسترش روابط دوجانبه در حوزه های مختلف، تحولات منطقه ای و بین المللی را نیز مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهند داد.

بررسی راههای تقویت همکاری مشترک در حوزه های انرژی، بانک و بیمه، پروژه های زیربنایی، بهداشت و درمان،علمی، فناوری و فرهنگی از جمله محورهای بحث و تبادل نظر رؤسای جمهوری دو کشور اعلام شده است.

در جریان سفر رئیس جمهوری کره جنوبی با همتای ایرانی خود، اسناد متعددی در حوزه های یاد شده از سوی مقامهای عالیرتبه ایران و کره جنوبی، امضا خواهد شد.

در سفر رئیس جمهوری کره جنوبی به تهران که تا چهاردهم اردیبهشت ماه (پس فردا) ادامه خواهد داشت، همایش بررسی راههای تقویت و گسترش روابط اقتصادی و تجاری تهران – سئول در دوره پسا برجام و فرصتهای سرمایه گذاری شرکتهای کره ای در پروژه های اقتصادی ایران، با حضور وی، رؤسا و مدیران بخشهای دولتی و خصوصی دو کشور در تهران برگزار می شود.

کد خبر 259258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =