مصرف گاز استان قم به بیش از 2 میلیارد مترمکعب رسید

با توسعه زیرساختها در بخش گازرسانی؛ پارسال شرکت گاز استان قم بیش از دومیلیارد و378 میلیون مترمکعب گاز به بخشهای مختلف مصرف تحویل داده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان قم درگفتگو با خبرنگارشانا اظهار کرد: بیش از یک میلیارد و 500 میلیون مترمکعب از این مقدار گاز مصرفی، سهم بخشهای خانگی و نیروگاهی استان بوده است.

غلامرضا فرجی با بیان این مطلب که حجم گاز مصرفی طی سال 94 در بخشهای مختلف (خانگی، تجاری، صنعتی و نیروگاهی) در سطح استان بیش از دو میلیارد مترمکعب بود، اظهارکرد: این مقدار مصرف گاز درمقایسه با سال 93 حدود دو درصد در همه بخشها کاهش داشت.

وی درادامه گفت : بخشی از این حجم گاز مصرفی مربوط به نیروگاه سیکل ترکیبی قم به میزان 904 میلیون مترمکعب است که این میزان در بخش نیروگاهی نسبت به سال 93 حدود 8 درصد کاهش داشت که این سیر کاهش مصرف گاز به دلیل محدودیتهای اعمال شده در برخی روزهای سرد سال بود.

به گفته وی در بازه زمانی یادشده؛ بخش نیروگاهی در رده نخست بیشترین مصرف کنندگان گاز طبیعی نسبت به دیگر بخشها قرار گرفت و گاز طبیعی در بخش خانگی بیش از 692 میلیون مترمکعب مصرف شد.

غلامرضا فرجی با اشاره به افزایش شمار مشترکان گاز طبیعی در استان قم گفت: 16هزار و500 مشترک جدید تحت پوشش خدمات مشترکان شرکت گاز استان قم قرار گرفتند.

فرجی با بیان این که پارسال میزان مصرف گاز در37 جایگاه سوخت CNG در سطح استان حدود 168 میلیون مترمکعب بود، تصریح کرد: بیش از360 میلیون مترمکعب گاز در واحد های صنعتی و مشترکان مصرف شد که نسبت به سال 93حدود 6 درصد کاهش داشت.

کد خبر 259289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =