مسدود کردن داراییهای ایران نقض آشکار حقوق بین‎الملل است

سخنگوی وزارت امورخارجه گفت: مسدود شدن داراییهای ایران توسط دادگاههای آمریکا نقض آشکار حقوق و قوانین بین‎الملل است، ایران با تشکیل کمیته‌ای ویژه استیفای حقوق خود را پیگیری می‌کند.

به گزارش خبرنگار شانا، حسین جابری انصاری، سخنگوی وزارت امورخارجه، امروز (دوشنبه، 13 اردیبهشت ماه) در نشست خبری خود با خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره آخرین اقدامهای انجام شده نسبت به رای دیوان عالی آمریکا و مسدود شدن داراییهای ایران گفت: کمیته‌ای در این مورد تشکیل شده و نتیجه بررسیهای آن توسط وزیر امور اقتصادی و دارایی به رئیس جمهوری ارسال خواهد شد.

وی به نامه رسمی وزیر امورخارجه به دبیر کل سازمان ملل متحد هم اشاره کرد و افزود: متن کامل این نامه در رسانه ها منتشر شد که مبتنی بر استدلالهای روشن است، سخنگوی دبیر کل سازمان ملل نیز آمادگی این سازمان و دبیرکل را برای بکارگیری مساعی جمیله بین دو کشور اعلام کرد.

جابری انصاری تصریح کرد: یادداشت رسمی اعتراض جمهوری اسلامی ایران نسبت به اقدام غیر قانونی آمریکا، به کشور سوئیس، حافظ منافع ایالات متحده تحویل شد که آنها نیز قول دادند این اعتراض را ارسال و پاسخ دریافتی را اعلام کنند، همچنین براساس جمع بندیهای کمیته شکل گرفته، مجموعه اقدامهای حقوقی و سیاسی لازم برای استیفای حقوق ملت ایران در دستور کار است.

سخنگوی وزارت امورخارجه در ادامه با اشاره به سفر سه روزه رئیس جمهوری کره جنوبی به ایران، عنوان کرد: این سفر سه روزه از دیروز آغاز شده، 4 وزیر و بیش از 230 تاجر و بازرگان و فعال اقتصادی کره جنوبی، وی را در این سفر همراهی می‌کنند، قرار است 44 تفاهمنامه میان دو کشور امضا شود که از این تعداد، 20 تفاهمنامه در حضور رؤسای جمهوری و بقیه در حضور فعالان اقتصادی دو کشور امضا خواهد شد، همچنین رئیس جمهوری کره جنوبی ملاقاتی با رهبر معظم انقلاب خواهد داشت.

وی به سفر آینده رئیس کابینه و وزیر امورخارجه ترکمنستان به تهران اشاره کرد و گفت: این سفر که 18 اردیبهشت ماه انجام می‌شود برای فعالسازی همکاریها و روابط دو کشور خواهد بود، همچنین برخی تحرکات دیپلماتیک هم از سوی ایران و کشورهای خارجی در جریان است که درباره آن اطلاع رسانی خواهد شد.

جابری انصاری در خصصوص از سرگیری روابط ایران و کانادا تصریح کرد: قطع روابط کانادا با ایران تصمیم دولت قبلی کانادا بوده است که این تصمیم غیرمنطقی بود، در شرائط سیاسی جمهوی اسلامی ایران بعد از برجام، دولت جدید کانادا آمادگی خود را برای اعاده روابط دیپلماتیک با ایران اعلام کرد و توافق شد میان دو طرف گفتگوهایی صورت گیرد که نخستین دیدار میان طرفین در نیویورک برگزار شد، اما عادی سازی روابط، روندی زمانبر است.

کد خبر 259322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =