دستگاه جوش لوله های پلی اتیلن به روش سرد ساخته شد

دستگاه جوش لوله های پلی اتیلن به روش سرد، برای نخستین بار در کشور از سوی امور پژوهش و فناوری شرکت گاز استان بوشهر ساخته شد.

به گزارش شانا، رئیس امور پژوهش و فناوری شرکت گاز استان بوشهر گفت: این دستگاه برای تعمیر لوله های پلی اتیلن آسیب دیده در شبکه گازرسانی ساخته شده است.

هرمز بهروزی افزود: روش مرسوم تعمیر لوله های پلی اتیلن شامل برشکاری، خارج کردن قسمت آسیب دیده، جایگزینی و جوش قسمتهای سالم است.

وی اظهار کرد: در روش تعمیر با کمک ایجاد وصله در محل عیب، خط انتقال بریده نمی شود و تنها محل عیب با یک وصله مسدود می شود که این روش سریعتر و اقتصادی تر است و قطع جریان در زمانهای طولانی را کاهش می دهد؛ همچنین نیاز به حفاری در این روش بسیار کمتر و امکان اتصال بدون تماس را فراهم می کند.

رئیس امور پژوهش و فناوری شرکت گاز استان بوشهر با بیان این که این دستگاه در مدت زمان دو سال به بهره برداری رسید،  گفت:  630 میلیون ریال اعتبار برای طراحی و ساخت دستگاه هزینه شد.

وی با بیان این که ساخت این دستگاه هزینه بالای قطع طولانی مدت جریان گاز را برای تعمیر و تعویض لوله های شبکه گاز کاهش داده است، افزود: دستگاه وصله زن لوله های پلی اتیلن با حمایت شرکت گاز استان بوشهر با هدف تشخیص عیبهای بالاتر و هزینه کمتر به روش سرد ساخته شد.

به گفته وی، هم اکنون دستگاه وصله زن لوله های پلی اتیلن به روش سرد در مرحله تولید انبوه قرار دارد .

کد خبر 259326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =