فرصتهای زیادی برای فعالیت کارآفرینان کره‌ ای در صنعت نفت وجود دارد

رئیس جمهوری با اشاره به این که زمینه‌ های بسیار فراوانی برای فعالیت کارآفرینان کره‌ جنوبی در بخشهای مختلف از جمله نفت، گاز، صنعت، معدن و امور زیربنایی وجود دارد، گفت: دو طرف تصمیم گرفتیم رقم مبادلات تجاری خود را از حدود 6 میلیارد دلار کنونی به سه برابر یعنی 18 میلیارد دلار افزایش دهیم.

به گزارش شانا، دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری، امروز (دوشنبه، 13 اردیبهشت ماه) پس از پایان نشست مشترک هیئتهای عالی‌رتبه ایران و کره جنوبی و امضای 19 سند همکاری، در نشست مشترک خبری با پاک گئون هی، همتای کره‌ای خود گفت: روابط جمهوری اسلامی ایران و کره جنوبی به عنوان دو کشور مهم در منطقه خاورمیانه و شرق آسیا بسیار حائز اهمیت است و دو کشور طی 54 سال گذشته همواره از روابط مثبت و سازنده‌ای برخوردار بودند.

وی با بیان این که ایران و کره جنوبی از تمدن دیرینه و کهن برخوردار هستند، افزود: روابط دو کشور در دهه‌ های گذشته، دو ملت و بخشهای اقتصادی دو کشور را با یکدیگر آشناتر کرده است.

روحانی با بیان این که در جریان سفر خانم پاک گئون هی به ایران توافقهای مهمی انجام شده است، تصریح کرد: یکی از این توافقها تبدیل روابط تجاری دو کشور به روابط راهبردی و ریشه‌دار است که برای ایجاد این تحول بزرگ، شرکتهای کره جنوبی به سرمایه‌ گذاری و فعالیتهای مشترک اقتصادی با ایران مبادرت خواهند کرد و در کنار این فعالیتها، فناوریهای پیشرفته وارد ایران خواهد شد.

رئیس‌ جمهوری عنوان کرد: برای ایجاد تحرک جدید اقتصادی بین تهران و سئول لازم است فعالیتهای کارگزاری بانکهای دو کشور آغاز شود که در جریان مذاکرات خود در این مورد بحث و تبادل نظر کردیم.

وی با اشاره به این که زمینه‌ های بسیار فراوانی برای فعالیت کارآفرینان کره‌ای در بخشهای مختلف از جمله نفت، گاز، صنعت، معدن و امور زیربنایی وجود دارد، ادامه داد: امروز 19 سند بین مقامهای دولتی دو کشور به امضا رسید و اسناد متعدد دیگری نیز توسط بخشهای خصوصی ایران و کره جنوبی به امضا خواهد رسید و دو طرف تصمیم گرفتیم رقم مبادلات تجاری خود را از حدود 6 میلیارد دلار کنونی به سه برابر یعنی 18 میلیارد دلار افزایش دهیم.

روحانی از توسعه روابط فرهنگی، علمی و فناورانه و فعالیت مشترک دو کشور در این زمینه خبر داد و گفت: گردشگری و توریسم و برقراری پرواز مستقیم سئول به تهران و نیز سرمایه‌ گذاری بخشهای کره‌ای در زیرساختهای مربوط به توریسم در ایران از جمله ساخت هتل از موضوعهایی بود که در مذاکرات خود آنرا مورد تاکید قرار دادیم.

پاک گئون هی، نیز در این نشست خبری با اشاره به این که از زمان برقراری روابط دیپلماتیک تهران - سئول در سال 1962 میلادی تاکنون این نخستین دیدار رئیس‌ جمهوری کره جنوبی از ایران است، گفت: زمانی که فصل جدیدی در توسعه روابط ایران با جامعه بین‌المللی آغاز شده این سفر مهم و تاریخی انجام می‌شود و دو طرف علاقمند هستیم که مناسبات و همکاریهای خود را در بخشهای مختلف هرچه بیشتر گسترش دهیم.

رئیس جمهوری کره جنوبی با اشاره به ترسیم چشم‌ اندازی از روند توسعه روابط تهران - سئول افزود: در جریان این سفر نخستین بیانیه مشترک دو کشور صادر خواهد شد و این می‌تواند راهنمای خوبی برای توسعه روابط باشد.

کد خبر 259340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =