بخش خصوصی موتور محرکه اقتصاد مقاومتی است

با توجه به توانمندی بخش خصوصی در دوران تحریم، این بخش می تواند موتور محرکه اقتصاد مقاومتی در دوران پسابرجام باشد.

به گزارش خبرنگار شانا، محسن دانشخواه، مدیرکل خدمات بالادستی انرژی دانا امروز ( دوشنبه، 13 اردیبهشت ماه) در نشست خبری با خبرنگاران با بیان این که تعداد شرکتهای خصوصی فعال در بالادست نفت نسبت به بخش پایین دست کمتر است، گفت: با توجه به این که قرار است در قراردادهای جدید نفتی شرکتهای خارجی با مشارکت ایرانیها به اجرای پروژه بپردازند، باید به توانمندی شرکتهای خصوصی در این زمینه اقدام کنیم.

وی با بیان این که هم اکنون شرکت توسعه دهنده در ایران نداریم، اظهارکرد:‌ بخش خصوصی قوی در ایران قادر است بسیاری از مشکلات موجود در اقتصاد را حل کند و حتی موتور محرکه اقتصاد کشور باشد، بنابراین، ایجاد شرکتهای توسعه دهنده می تواند سبب توانمندتر شدن بخش خصوصی شود. 

مدیرکل خدمات بالادستی انرژی دانا لغو تحریمها را فرصت و تهدیدی برای بخش خصوصی دانست و افزود: فروش بیشتر نفت سبب شده تا درآمدهای ایران افزایش یابد و این امر فرصت مناسبی را در اختیار شرکتهای خصوصی به موجب امکان سرمایه گذاری بیشتر، قرار می دهد.

وی ادامه داد: چنانچه شرکتهای خصوصی نتوانند در دوران پساتحریم به توانمندی خود اقدام کرده و فناوریهای خود را روزآمد کنند، حضور شرکتهای خارجی می تواند تهدیدی برای آنها محسوب شود؛ بنابراین باید از هم اکنون به فکر ارتقای توانمندی خود باشیم. 

کد خبر 259344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =