کارگران پیشقراولان توسعه در پایتخت انرژی کشور هستند

مدیرعامل منطقه ویژه پارس با تبریک روز جهانی کار و کارگر در جمع کارگران شاغل در منطقه ویژه پارس، گفت: کارگران پیشقراولان توسعه در پایتخت انرژی کشور محسوب می شوند.

به گزارش شانا، مهدی یوسفی در آیین تجلیل از کارگران شاغل در منطقه ویژه پارس با اشاره به نقش کارگران در توسعه و پیشرفت همه جانبه، اظهارکرد: نقش کارگران در توسعه برهیچ کس پوشیده نیست و براساس آنچه در روایات و احادیث دینی ما نیز آمده است این قشر از جامعه در اسلام از جایگاه خاصی برخوردار بوده‌اند.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس کار در پارس جنوبی را به تعبیر مقام معظم رهبری جهادفی سبیل الله برشمرد و تصریح کرد: افزایش برداشت از میدان مشترک گازی پارس جنوبی و کسب دو سال پیاپی رتبه نخست صادرات از منطقه ویژه پارس با همت و تلاش صادقانه کارگران شاغل در پایتخت انرژی کشور به دست آمده است.

وی با اشاره به ساماندهی فعالیتهای حوزه اشتغال خاطرنشان کرد: اقدامات مربوط به انتصاب 10 نفر به عنوان بازرسان ویژه کار از سوی سازمان صورت گرفته است. این بازرسان با حضور در کارگاهها و اماکن کارگری به صورت دوره ای و متناوب وضع کارگران را در بخشهای حق و حقوق،‌ خدمات رفاهی و بهداشتی مورد ارزیابی قرار می دهند.

یوسفی ساماندهی فعالیتهای فرهنگی، رفاهی و اجتماعی و برگزاری انتخابات کارگری را یکی دیگر از دستاوردهای این منطقه در حوزه حمایت از کارگران برشمرد و گفت: در سال 1394 موفق شدیم با مشارکت کارفرمایان و صاحبان صنایع نزدیک به 12 مورد انتخابات کارگری برگزار کنیم.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس با اشاره به این که هم اکنون قریب به 55 هزار نفر در صنایع مستقر در منطقه ویژه پارس مشغول به فعالیت هستند، گفت: در سال 94 ، نزدیک به 2 هزار نفر نیروی کار به کارکنان و کارگران فعال در این منطقه اضافه شده است که 1500 نفر از این تعداد، نیروهای کار بومی ساکن استان و بقیه نیروهای متقاضی کار از دیگر استانهای کشور بوده اند. 

 

کد خبر 259347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =