آیین روز جهانی کار و کارگر در منطقه ویژه پارس برگزار شد

آیین روز جهانی کار وکارگر در منطقه ویژه پارس با حضور قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی،‌مدیرعامل منطقه ویژه پارس،فرماندار عسلویه و مدیران عامل شرکتهای مستقر در منطقه ویژه پارس برگزار شد.

به گزارش شانا، محمدتقی حسینی، قائم مقام وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی در امور بین الملل در این آیین با قدردانی از تلاشگران ایران اسلامی در منطقه ویژه پارس، گفت: امروز از طرف وزیر کار ماموریت دارم تا ضمن سپاس، روز جهانی کار و کارگر را به کارکنان و کارگران در این منطقه مهم صنعتی و اقتصادی تبریک و تهنیت بگویم.

وی منطقه ویژه پارس را در حوزه تولید و اشتغال منطقه ای منحصر به فرد دانست و افزود: روز جهانی کار و کارگر بهانه ای است تا  از تلاشهای کارگران قدردانی شود. این روز افزون بر این که عامل انسجام دوستیهاست، سبب می شود تا کارگران و کارفرمایان در کنار یکدیگر به ارزیابی  خود بپردازند.

قائم مقام وزیر کار به دیدار چندروز قبل کارگران با مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: این دیدار و بیانات ارزشمند مقام معظم رهبری سبب شده است کارگران با انگیزه و روحیه ای مضاعف به کار و تولید مشغول شوند.

حسینی با اشاره به وضع کنونی اقتصاد و تولید کشور، خاطرنشان کرد: کارگران ایران اسلامی در سخت ترین شرائط در زمان هشت سال دفاع مقدس و در زمانی که کشورهای ظالم بی رحمانه از ابزار تحریم و تهدید برای ضربه زدن به تولید و اقتصاد کشور استفاده می کردند، با همه وجود تلاش کردند و هیچگاه اجازه نداده اند تولید نفت متوقف شود. امروز نیز این کارگران هستند که با امید به روزهای درخشان آینده که بدون شک اجرای کامل برجام و توافق هسته ای در آن نقش آفرین است، به کار و تلاش خود ادامه می دهند.

در این آیین فرماندار شهرستان عسلویه نیز با تبریک روزجهانی کار و کارگر گفت: تلاشگران عرصه اقتصادی در این منطقه در توسعه اقتصادی و افزایش ثروت ملی نقشی بی بدیل ایفا می کنند.

عبدالله نادری، آرامش و امنیت ایجاد شده در حوزه کار و کارگری  در این منطقه را که با همدلی و همراهی دستگاههای متولی و شرکتهای فعال در منطقه ایجاد شده است در کشور بی نظیر برشمرد و گفت: باوجود برخی کمبودها در این حوزه، خوشبختانه با تدابیر اتخاذ شده کارگران در این منطقه با آرامش خاطر مشغول فعالیت هستند.

سرپرست کار و خدمات اشتغال منطقه ویژه پارس نیز در این آیین با تشریح عملکرد فعالیتهای این مدیریت طی یک سال گذشته، گفت: در سال 94 در راستای تحقق حق و حقوق و ایفای مطالبات کارگری در حوزه  حل اختلاف این مدیریت نزدیک به چهار هزار پرونده تشکیل و منجر به صدور رای شده بود که در این آرا که بیشتر آنها قطعیت یافته و اجرایی شده است کارگران به حق و حقوق خود رسیده اند.

احمدی پور تصریح کرد: در حوزه بیمه بیکاری 2700 پرونده تشکیل شده است که نیمی از آنها به منظور دریافت بیمه بیکاری تایید نهایی و برای دریافت مقرری به تامین اجتماعی معرفی شده اند.

وی برگزاری 75 جلسه توجیهی برای آشنایی شرکتها با مبحث سازش، صدور و اعطای 30 حکم نمایندگی کارگران در کارگاهها، صدور حدود 89 پروانه کار ویژه متقاضیان کار اتباع بیگانه،‌ 600 مورد تنظیم گزارش کارشناسی حوادث ناشی از کار، 126 مورد بازرسی حقوقی  را بخشی از عملکرد مدیریت کار و خدمات اشتغال در راستای صیانت حقوق کارگران اعلام کرد. 

کد خبر 259357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =