۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۱
  • کد خبر: 259364
قیمت نفت تا پایان 2016 به 60 دلار می رسد

یک سرمایه گذار با تجربه اعلام کرد که با توجه به کاهش عرضه، قیمت نفت تا پایان سال جاری میلادی مرز 60 دلار را پشت سر می گذارد.

به گزارش روزنامه نشنال، مارک موبیوس، سرمایه گذار با تجربه آمریکایی و رئیس شرکت تمپلتون ایمرجینگ مارکتس، اعلام کرد که با توجه به افت عرضه نفت، قیمت این کالا تا پایان سال جاری میلادی به حدود 60 دلار برای هر بشکه باز می گردد و این مسئله، فشار مالی بر کشورهای تولیدکننده نفت را کمتر می کند.

موبیوس گفت: بازسازی قیمت نفت از همکنون آغاز شده است؛ بسیاری از مردم باور دارند که قیمت نفت در حدود 40 تا 50 دلار باقی می ماند، اما من اعتقاد دارم که با توجه به عوامل گوناگون، قیمت نفت به احتمال زیاد تا پایان سال جاری میلادی به حدود 60 دلار می رسد.

به گفته موبیوس، عواملی همچون کاهش دکلهای حفاری، لغو پروژه های نفتی و سرمایه گذاری معامله گران در بازارهای آتی نفت، همگی به رشد قیمت نفت در سال جاری میلادی کمک کرده اند.

این مدیر آمریکایی اعلام کرد که بعید است قیمت نفت به زودی به سطح 100 دلار برای هر بشکه باز گردد، اما قیمت نفت 60 دلار نیز برای بسیاری از کشورهای تولیدکننده نفت مطلوب است.

وی همچنین از اصلاحات مالی در کشورهای تولیدکننده نفت در حاشیه خلیج فارس استقبال کرد، اما هشدار داد که کارآمدی این تلاشها نیازمند زمان است.

کد خبر 259364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =