۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۷
  • کد خبر: 259387
وزیر نفت با مدیرعامل هیوندای دیدار و گفتگو کرد

وزیر نفت با اشاره به این که شرکت هیوندای در گذشته روابط خوبی با ایران داشته است، گفت: ایران می تواند روابط خود را با شرکت هیوندای کره جنوبی متناسب با شرایط روز تنظیم کند.

به گزارش خبرنگار شانا، بیژن زنگنه، عصرامروز (دوشنبه، 13 اردیبهشت ماه) در دیدار با جونگ، مدیر عامل شرکت هیوندای کره جنوبی به روابط گذشته با این شرکت اشاره کرد و افزود: امیدواریم این سفر دستاورد خوبی برای شرکت کره ای به همراه داشته باشد.

مدیرعامل هیوندای نیز به سابقه حضور در ایران و پروژه های میدان گازی پارس جنوبی اشاره کرد و گفت: لغو تحریمهای ایران سبب گسترش همکاری با ایران می شود.

وزیر نفت دیروز (یکشبه، 12 اردیبهشت ماه) در دیدار با کانگ هو این، وزیر امور زمین، زیربنایی و حمل و نقل کره جنوبی با بیان این که ایران و کره جنوبی می توانند از برداشت نفت از ایران تا سرمایه گذاری شرکتهای کره ای در زمینه فناوری ال ان جی و صنایع پتروشیمی همکاری داشته باشند، تصریح کرد: ایران ال ان جی، طرح توسعه بخش دوم فاز ١٢ پارس جنوبی (که اتان و مولکولهای سنگین تر را به عنوان خوراک پتروشیمی جدا می کند)، پالایشگاه بیدبلند ٢، ان جی ال و همچنین پالایشگاه بهمن گنو در جاسک از طرحهای مورد علاقه کره ایها برای حضور در ایران است.

 

کد خبر 259387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =