بانک مرکزی ایران و بانک KDB کره جنوبی تفاهمنامه همکاری امضا کردند

تفاهمنامه همکاری میان بانک مرکزی ایران و بانک KDB کره جنوبی، عصر دیروز (دوشنبه، 13 اردیبهشت ماه) بوسیله معاون ارزی بانک مرکزی و لی دانگ ژئول، مدیرعامل بانک KDB امضا شد.

به گزارش شانا، غلامعلی کامیاب، معاون ارزی بانک مرکزی امضای این تفاهمنامه را زمینه‌ای برای گسترش همکاریهای بانکی دو کشور عنوان کرد و گفت: مقامهای دو کشور ایران و کره جنوبی در تلاش هستند تجارت میان دو کشور را توسعه دهند، از این رو یکی از ضروریتهای توسعه تجارت و سرمایه‌ گذاری، ایجاد و افزایش روابط کارگزاری میان بانکهای ایرانی و کره‌ای است.

وی با اشاره به گسترش روابط ایران با کشورهای شرقی افزود: در زمان تحریم، روابط تجاری ما با کشورهای شرقی توسعه یافت و این سیاست را بویژه با کشورهایی که در زمان تحریم همکاری خوبی با کشورمان داشتند، ادامه خواهیم داد.

لی دانگ ژئول نیز در این جلسه امضای تفاهمنامه را قدمی مثبت برای توسعه همکاریها بین بانک مرکزی ایران و بانک KDB دانست و گفت: بانک ما برای سرمایه گذاری و کمک به توسعه صنعتی در ایران اعلام آمادگی می‌کند، هم اکنون ما ارتباطهایی با 4 بانک ایرانی داریم و امیدواریم برای رسیدن ایران به رشد و توسعه اقتصادی و صنعتی یاری رسان باشیم.

مدیرعامل بانک KDB کره جنوبی افزود: این بانک همه تلاش خود را برای برقراری روابط سازنده و استوار با بانک مرکزی ایران به کار می‌گیرد و امضای این تفاهمنامه، آغاز راه است.

شایان یادآوری است که بانک توسعه کره جنوبی (KDB) در سال 1954 با هدف عرضه و مدیریت سرمایه صنعتی تاسیس شده تا به توسعه صنایع کره و اقتصاد ملی کمک کند، این بانک 100 درصد دولتی بوده و مدیرعامل آن به طور مستقیم از سوی رئیس جمهوری کره تعیین می‌شود، KDB نقش مهمی در تامین مالی طرحها در خارج از کشور و عرضه سرمایه صنعتی برای بانکها و شرکتهای داخلی کره دارد.

کد خبر 259400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =