۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۰
  • کد خبر: 259421
بدگمانی تحلیلگران به موفقیت نشست آتی اوپک

تحلیلگران امور نفتی، احتمال توافق کشورهای تولید کنند نفت را در باره محدود کردن سطح تولید در نشست بعدی کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) که قرار است اوایل ژوئن در وین برگزار شود، بعید دانستند.

به گزارش شبکه خبری اسپوتنیک از مسکو، تحلیلگران نفتی علت این پیش بینی خود را باقی ماندن اختلافات سیاسی در میان شرکت کنندگان و تمایل آنها برای حفظ منافع خود، عنوان کردند.

16 کشور عضو اوپک و تولید کنندگان غیر عضو این سازمان در نشست اواسط آوریل در قطر نتوانستند به توافقی در باره محدود کردن میزان تولید نفت در سطح ژانویه 2016 دست یابند که به نظر تحلیلگران، به علت رقابت منطقه ای عربستان سعودی با ایران، بوده است.

به گفته دنتون سینکو اگرانا تحلیلگر ارشد در سازمان اطلاعات قیمت نفت، احتمال کاهش میزان تولید نسبتا اندک است، زیرا ریاض بازیگر اصلی است و اگر تهران قصد ادامه افزایش تولید داشته باشد، عربستان سعودی نیز به افزایش سطح تولید مانند سابق، ادامه خواهد داد.

در حالی که هدف کنونی تهران، افزایش تولید نفت و رساندن آن به سطح پیش از تشدید تحریم ها علیه این کشور است، ریاض به پافشاری بر این موضوع ادامه می دهد که ایران که اخیرا پس از سال ها تحریم های بین المللی، به بازار انرژی بازگشته است، باید بخشی از هرگونه کاهش تولید باشد.

محدودسازی تولید نفت برای نخستین بار در نشست ماه فوریه دوحه با شرکت عربستان سعودی، قطر، ونزوئلا اعضای اوپک و روسیه از تولید کنندگان عمده غیر عضو این سازمان، به منظور کاهش اضافه تولید و مازاد عرضه موجود در بازار و جلوگیری از روند نزولی قیمت های نفت، پیشنهاد شد.

کد خبر 259421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =