افزایش 3 برابری حضور هیئتهای تجاری خارجی در ایران

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: پارسال 64 هیئت تجاری متشکل از 837 نفر از 28 کشور جهان وارد ایران شدند، که این رقم نسبت به سال 93 افزایش سه برابری را نشان می‌دهد.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، ولی‌ الله افخمی‌ راد، رئیس سازمان توسعه تجارت در این مورد گفت: اشتیاق کشورهای جهان برای برقراری روابط تجاری با ایران سبب شد پارسال، افزایش سه برابری پذیرش هیئتهای تجاری از اقصی نقاط جهان ثبت شود.

وی افزود: سال 93 تعداد 19 هیئت تجاری با 477 نفر عضو از 16 کشور جهان وارد ایران شده بودند و طبق آمار ارائه شده، در پذیرش هیئتهای تجاری از نظر تعداد هیئتها، افزایش 237 درصدی به دست آمد و از نظر تعداد کشورها و اعضا نیز نسبت به سال پیش از آن، افزایش 75 درصدی تجربه شده بود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره نتایج پذیرش هیئتهای تجاری تصریح کرد: سرمایه‌ گذاریهای مشترک، راه‌اندازی خطوط پروازی، امضای تفاهمنامه‌ های همکاری در زمینه‌ های مختلف، انجام مذاکره و عقد قراردادهای تجاری، همکاری در زمینه توریسم، سلامت و توسعه گردشگری از نتایج پذیرش هیئتهای تجاری خارجی است.

افخمی‌ راد عنوان کرد: سازمان توسعه تجارت ایران سال گذشته میزبان 42 هیئت از 16 کشور جهان بود، در حالی که سال 93 هیئتهای پذیرش شده از سوی این سازمان پنج هیئت با 152 عضو از 8 کشور جهان بود، مقایسه این ارقام نشان‌ دهنده افزایش 740 درصدی در تعداد هیئتهای پذیرفته شده از سوی این سازمان در سال 94 بود.

رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: استانهای مختلف کشور نیز سال گذشته 18 هیئت تجاری را از آلمان، سوئیس، اتریش، قزاقستان، ایتالیا، افغانستان، روسیه، عراق، هند، هنگ‌کنگ و پاکستان پذیرش کردند و بقیه هیئتهایی که به ایران آمده‌اند، توسط دیگر دستگاهها یا بخشهای اقتصادی پذیرش شدند.

وی افزود: جمهوری آذربایجان، عراق، لبنان، ترکیه، روسیه، ارمنستان، قزاقستان، چین، پاکستان، آفریقای جنوبی، کنیا، افغانستان، سوریه، هندوستان، ونزوئلا و تونس از جمله کشورهایی بودند که همزمان با رویدادهای بین‌المللی تخصصی اثرگذار که در داخل کشور برگزار شد از جمله نمایشگاههای بین‌المللی از سوی سازمان توسعه تجارت پذیرش و وارد ایران شدند.

کد خبر 259423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =