5 مجتمع پتروشیمی در مسیر خط لوله اتیلن غرب به بهره برداری می رسد

مدیرعامل شرکت پتروشیمی باختر گفت: پنج مجتمع پتروشیمی از مجتمع های زیر مجموعه این پتروشیمی که برای پنج هزار و ۶۰۰ نفر اشتغالزایی کرده است، بزودی به بهره برداری می رسد.

به گزارش شانا، داود ربانی صبح امروز (سه شنبه، 14 اردیبهشت) در مراسم بهره برداری از مجتمع پتروشیمی لرستان به اجرای خط اتیلن غرب کشور اشاره کرد و اظهار کرد: مقرر شده برای اجرای این خط اتیلن از سوی دولت سرمایه گذاری صوت گیرد و مجتمع های پتروشیمی آن هم از طریق بخش خصوصی سرمایه گذاری و اجرا شوند.

وی با بیان این که خط اتیلن غرب از مبدا عسلویه تا مهاباد به طول هزار و ۷۰۰ کیلومتر در حال اجرا است ادامه داد: مجتمع های این خط در حال بهره برداری هستند.

ربانی گفت: هم اکنون از مجموعه هلدینگ باختر پنج مجتمع پتروشیمی در کشور در حال تولید و پنج مجتمع نیز در حال طی مراحل اجرایی قرار دارد که مجتمع های میاندوآب و اندیمشک و عسلویه از جمله این مجتمع هاست، میزان سرمایه گذاری صورت گرفته برای واحدهای مجتمع پتروشیمی در حال بهره برداری ۳.۵ میلیارد دلار و و در حال اجرا ۱.۲ میلیارد دلار است.

ربانی عنوان کرد: حجم تولیدات مجتمع های پتروشیمی زیر مجموعه هلدینگ باختر 2 میلیون و ۹۴۰ تن در سال است، ضمن آن که میزان اشتغال ایجاد شده در مجتمع های بهره برداری شده ۵ هزار و ۶۰۰ نفر و در مجتمع های در حال اجرا سه هزار نفر است.

کد خبر 259448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =