شرکت گاز کره جنوبی در فکر توسعه میدان مشترک بلال

رئیس شورای عالی مخازن شرکت ملی نفت ایران گفت: شرکت گاز کره جنوبی خواهان همکاری با ایران در توسعه میدان گازی بلال است و به این منظور در قالب تفاهمنامه ای، امکان مطالعه و ارزیابی میدان برای این شرکت فراهم شده است.

کریم زبیدی در گفتگو با خبرنگار شانا، با بیان این مطلب افزود: پیش از این، پژوهشگاه صنعت نفت نیز نسبت به مطالعه جامع میدان گازی بلال اقدام کرده بود که البته این مطالعه با هدف توسعه و سرمایه گذاری نبود.

وی تصریح کرد: شرکتهایی که خواهان همکاری با صنعت نفت ایران در توسعه مخازن نفت و گاز هستند، برای تصمیم گیری در مورد ورود به پروسه سرمایه گذاری و توسعه میدان به مطالعه و ارزیابی اولیه مخزن نیاز دارند و کوگس نیز به این منظور، میدان گازی بلال را مطالعه خواهد کرد.

به گفته معاون بررسی طرحهای منابع هیدروکربوری مدیریت برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران، این مطالعه در حد ارزیابی به منظور بررسی شرایط میدان است و مانند مطالعه جامعی که پژوهشگاه صنعت نفت انجام داد، پروسه ای جامع همراه با مطالعات پتروفیزیکی و ... نخواهد بود.

زبیدی با اشاره به معرفی میدان گازی بلال به عنوان یکی از میدانهای شرکت نفت فلات قاره ایران در کنفرانس تهران، خاطرنشان کرد: امکان توسعه بلال گازی از سوی شرکت کوگس وجود دارد و قطعیت یافتن یا نیافتن این موضوع پس از مطالعات این شرکت کره ای و انجام مذاکرات مشترک مشخص خواهد شد.

کد خبر 259449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =