افزایش ظرفیت واردات و صادرات فرآورده‌های نفتی در پایانه شهید رجایی

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، از افزایش ظرفیت واردات و صادرات فرآورده‌های نفتی از پایانه نفتی شهید رجایی بندرعباس خبرداد.

به گزارش شانا، سید ناصر سجادی، در بازدید از  تاسیسات واردات و صادرات فرآورده‌ های نفتی هرمزگان و انبار نفت شهید رجایی  گفت: با توانمندیهای این شرکت در تخلیه و بارگیری فرآورده‌های مختلف در صورت اصلاح برخی موانع و تامین بعضی نیازها این ظرفیت قابل افزایش خواهد بود.

وی افزود: با راه‌‌اندازی واحدهای بیشتری از شرکت نفت ستاره خلیج فارس و افزایش تولید فرآورده‌های نفتی، پاسخگویی به نیازهای صادراتی مشتریان اهمیت بیشتری می‌یابد.

وی ادامه داد: شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه هرمزگان، یکی از مهمترین مناطق پخش کشور است که به دلیل مجاورت با دریا و وجود پالایشگاههای بندرعباس و ستاره خلیج فارس، مدیریت توزیع و صادرات فرآورده‌های نفتی را برعهده دارد.

سجادی اظهار کرد: بندرعباس مبدا ورودی بنزین وارداتی کشور است و همچنین بخش عمده نفت کوره صادراتی ما از پایانه نفتی شرکت پخش در بندرعباس صادر می شود.

وی، با اشاره به کاهش 20 درصدی مصرف نفت سفید و نفت گاز کشور در سال 94 ، گفت: ما همه تلاش خود را امسال برای صرفه‌جویی و کاهش مصرف فرآورده‌‌های نفتی انجام می دهیم و باید با تقویت و توسعه زیرساخت‌های فنی و عملیاتی مناسب در لنگرگاههای نفتی، ظرفیت و توان صادرات فرآورده را افزایش دهیم.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران تاکید کرد: استفاده بهینه از نیروی انسانی، تعامل و همکاری با دیگر نهادها و سازمانهای مرتبط در این زمینه و همچنین استقبال بخش خصوصی از ورود به این عرصه موجب شده است که طرفهای خارجی انگیزه زیادی برای خرید فرآورده‌‌های تولیدی کشور داشته باشند که این مهم، افزایش درآمد ارزی کشور را به همراه خواهد داشت.

کد خبر 259466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =