۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۲
  • کد خبر: 259468
همه روستاییان استان همدان امسال به گاز می رسند

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان اعلام کرد که پارسال 99 درصد از خانوارهای شهری و روستایی استان همدان از نعمت گاز طبیعی بهره مند شدند.

محمدمهدی مهدوی، مدیر عامل شرکت گاز استان همدان با اعلام این خبر افزود: تاکنون همه 29 شهر استان همدان و 940 روستا از یکهزار و 82 روستای استان همدان تحت پوشش گاز طبیعی قرارگرفته اند.

وی با بیان این که هم اکنون عملیات گازرسانی به 60 روستای دیگر استان تداوم دارد، اظهارکرد: نرخ کل جمعیت  بهره مند از گاز طبیعی دراستان همدان در بخش شهری به صددرصد و در بخش روستایی به 98 درصد رسیده است .

محمد مهدی مهدوی در ادامه افزود: تاکنون تعداد مشترکان گازطبیعی در استان در بخشهای خانگی، صنعتی، تجاری، نیروگاهی و کشاورزی 550 هزار و 611 مشترک است که پارسال به میزان بیش از دو هزار و 550 میلیون مترمکعب گاز طبیعی ارسال و تحویل مشترکان شد.

مهدوی تصریح کرد: یکهزار و 967  مشترک صنعتی و کشاورزی جزء ،  17 شهرک صنعتی و 43 جایگاه CNG در استان تحت پوشش گاز طبیعی هستند.

وی با بیان این که شرکت گاز همدان سالهای گذشته اقدامهای موثری برای ایجاد شبکه گاز در مناطق شهری و روستایی استان انجام داده است،گفت: پارسال عملیات 483 کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع در سطح استان اجرا شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان درادامه افزود: نه هزار و یکصد انشعاب جدید در استان در بخشهای شهری و روستایی نصب شده که 24 هزار و 156 اشتراک جدید پذیرش شده است.

مهدوی با بیان این مطلب که برنامه‌های راهبردی خوبی برای توسعه گازرسانی به دیگر بخشهای گاز دراستان در دستورکار است گفت: امسال 163 واحد صنعتی و کشاورزی عمده و 103 روستای جدید نیز از نعمت گازطبیعی بهره مند خواهند شد.

وی با تاکید بر این که در سالهای گذشته بسیاری از روستاهای استان از نعمت گاز طبیعی بهره مند شده اند ولی هم اکنون 142 روستا در استان همدان از این نعمت بی‌بهره هستند، تصریح کرد: با احتساب روستاهای بدون گاز استان حدود 2 درصد از جمعیت روستایی استان از نعمت گاز بی‌بهره هستند وطبق برنامه‌ریزی و زمان بندی انجام شده امسال با برنامه های مطالعاتی و عملیاتی این روستاها به شبکه گاز سراسری متصل خواهند شد.




کد خبر 259468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =