۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۸
  • کد خبر: 259471
زنگنه با وزیر خارجه مالزی دیدار می کند

وزیر نفت عصر امروز (سه شنبه، 14اردیبهشت ماه) برای گسترش همکاری میان دو کشور با وزیر خارجه مالزی دیدار می کند.

به گزارش خبرنگار شانا، بیژن زنگنه، وزیر نفت عصر امروز (سه شنبه، 14اردیبهشت ماه)  برای گسترش همکاری میان دو کشور با عنیفه امان، وزیر خارجه مالزی دیدار و گفتگو می کند.

وزیرخارجه مالزی دیشب (دوشنبه، 13اردیبهشت ماه) به منظورانجام سفری دو جانبه در راس یک هیئت سیاسی و اقتصادی وارد تهران شد.

مهمترین همکاریهای نفتی ایران و مالزی در دوران پیش از اعمال تحریمها به فروش و صادرات نفت خام مربوط می شود؛ به طوری که ایران به طور میانگین روزانه ۵۰ تا ۶۰ هزار بشکه نفت و به صورت تک محموله میعانات گازی به پتروناس مالزی فروخته است.

پتروناس واردات نفت خام از ایران را از سال 2012 متوقف کرد؛ اما اعلام کرد پس از لغو تحریمها آمادگی خرید نفت از ایران را خواهد داشت.

این شرکت همچنین مهرماه پارسال با شرکت نفت مناطق مرکزی سمیناری مشترک برگزار کرد، در این سمینار یک روزه کارشناسان اعزامی از شرکت پتروناس مالزی، استراتژیها، راهکارها و عوامل موفقیت خود در عرصه های بین‌المللی را با مدیران و کارشناسان ایرانی مطرح کرده بودند.

همچنین بحث و بررسی ساختار سازمانی، منابع انسانی و شیوه های آموزشی و مدیریتی در پتروناس از طرف کارشناسان این شرکت مالزیایی به تبادل نظر گذاشته شده بود.

شرکت اس کای اس (SKS) دیگر شرکت مالزی است که سال 85 چند تفاهم نامه برای توسعه میدانهای گازی گلشن و فردوسی و پالایشگاه پارس شیراز با شرکت ملی نفت ایران و شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی امضا کرد که این تفاهمنامه ها هم به نتیجه نرسید و در ادامه به سد تحریمها خورد. 
 

کد خبر 259471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =