لزوم گسترش همکاریهای ایران و مالزی در حوزه انرژی

وزیر امورخارجه ایران گفت: ایران و مالزی در بخش انرژی، گاز، پتروشیمی و غیره فرصتهای بسیاری برای گسترش همکاریها دارند.

به گزارش شانا به نقل از وزارت امورخارجه، محمدجواد ظریف، امروز (سه‌شنبه، 14 اردیبهشت ماه) در دیدار با عنیفه امان، وزیر امورخارجه مالزی آخرین وضع مناسبات دوجانبه و راههای گسترش همکاریهای فیمابین و مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی را مورد بحث و تبادل نظر قرار داد.

وی در این دیدار با اشاره به سوابق روابط دو کشور ایران و مالزی، گفت: روابط جمهوری اسلامی ایران و مالزی به لحاظ تاریخی و سنتی، همواره حسنه و رو به جلو بوده است و جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد همکاریهای همه جانبه خود را در تمامی عرصه ها با مالزی گسترش دهد.

ظریف با اشاره به ظرفیتهای فراوان همکاریهای دو کشور در زمینه های اقتصادی و تجاری، تصریح کرد: تهران هیچگونه محدودیتی برای افزایش همکاریهای دو کشور ندارد.

وزیر امورخارجه کشورمان ادامه داد: حجم هیئتهای خارجی در سطوح عالی کشورهای مختلف جهان پس از برجام در جمهوری اسلامی ایران موجب شده تا فرصتهای پیش رو برای روابط کشورهای مختلف با جمهوری اسلامی ایران، بطور گسترده‌ای در عرصه های اقتصادی و تجاری افزایش یابد.

وی ظرفیتهای مختلف اقتصادی و تجاری که می‌تواند در دستور کار کمیسیون اقتصادی دو کشور برای یافتن ساز و کارهای جدید همکاریها قرار گیرد را برشمرد و عنوان کرد: دو کشور در بخش انرژی، گاز، پتروشیمی و غیره فرصتهای بسیاری برای گسترش همکاریها دارند.

ظریف با اشاره به زمینه های شکلگیری همکاریهای مالی و بانکی جمهوری اسلامی ایران با کشورهای اروپایی و آسیایی، این عرصه را فرصت جدید برای بخشهای بانکی دو کشور دانست.

عنیفه امان، وزیر امورخارجه مالزی نیز در این دیدار با تبیین فرصتهای نوین در همکاریهای تجاری دو کشور گفت: در زمینه حضور دانشجویان ایرانی در مالزی و صنایع مواد غذایی حلال زمینه ها و امکانات خوبی برای تقویت مراودات آموزشی و همکاریهای تجاری دو کشور داریم.

وی در خصوص همکاریها در زمینه انرژی نیز با اشاره به سوابق همکاری کوالالامپور در شرائط تحریم، گامهای جدید در این عرصه را خواستار شد و افزود: در دوره پساتحریم می‌توان با رایزنیهای هیئت بخش انرژی، صاحبان صنایع و شرکتهای خصوصی و دولتی دو کشور، گامهای جدیدی را برداشت.

عنیفه امان با اشاره به ظرفیتهای همکاری تکنولوژیک بین دو کشور، علاقمندی کوالالامپور برای شناسایی افزایش مراودات علمی و فناوری بین دو کشور را خواستار شد.

کد خبر 259501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =