روابط اقتصادی ایران و کره جنوبی هیچگاه متوقف نشده است

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: سطح روابط اقتصادی ایران و کره جنوبی در دوران تحریمها کاهش یافت، اما هیچگاه متوقف نشده است.

به گزارش شانا، محمدرضا نعمت‌ زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت، امروز (سه‌شنبه، 14 اردیبهشت ماه) در نشست تجاری ایران و کره جنوبی که با حضور پاک گئون هی، رئیس‌ جمهوری کره جنوبی در تهران، برگزار شد، گفت: در دوران تحریمها، محدودیتهای بانکی در فروش نفت و بخش حمل و نقل، مشکلاتی را برای روابط اقتصادی دو کشور به‌وجود آورد، اما بعد از توافق هسته‌ای شرائط متفاوت شده است و ما از آمادگی همکاری با دولت و شرکتهای کره‌ای استقبال می‌کنیم.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران به جای ادامه همکاریها در قالب کوتاه مدت قصد دارد که به همکاریهای پایدار و در قالب سرمایه‌ گذاری مشترک دست پیدا کند، همکاری میان بنگاههای اقتصادی دو کشور، توسعه بازارهای بین‌المللی، سرمایه‌ گذاری و توسعه روابط مشترک، استفاده حداکثری از نیروی جوان کشور و همکاری در زمینه‌ های جدید از اهدافی است که جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با کره جنوبی در دستور کار خود قرار داده است.

نعمت زاده تصریح کرد: سیاستهای جمهوری اسلامی ایران، دیگر اجازه همکاری در زمینه واردات محصول و مونتاژ را نمی‌دهد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: باتوجه به توانمندی و علاقه دوطرف، ظرفیت لازم برای همکاری در زمینه‌ های صنعتی، معدنی و کشاورزی وجود دارد، در حوزه صنایع ما می‌توانیم همکاریهای خود را در صنایع معدنی، فلزات،‌ خودرو، ریلی، کشتی‌ سازی، لوازم خانگی، تجهیزات پزشکی، آی.تی.سی و انرژیهای تجدیدپذیر گسترش دهیم.

وی ادامه داد: گسترش همکاریهای اقتصادی در مرحله نخست نیاز به عادی سازی روابط بویژه در حوزه بانکی و تامین مالی و بیمه‌ های صادراتی دارد که در این زمینه‌ ها نیز تفاهمنامه‌ هایی شکل گرفته است.

شایان یادآوری است که در نشست امروز هیئت تجاری ایران و کره جنوبی با حضور بخشهای خصوصی دو کشور، 13 تفاهمنامه همکاری امضا شد.

کد خبر 259504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =