یک هیئت نفت و گاز از مالزی عازم تهران شد

یک هیئت نفت و گاز مالزی متشکل از 15 شرکت روز سه شنبه برای شرکت در بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران عازم تهران شد.

به گزارش شانا، مقامها و نمایندگان این شرکتهای مالزیایی قرار است در نمایشگاه بین المللی نفت و گاز ایران که از روز پنجشنبه (16 اردیبهشت ماه) در تهران برپا می شود شرکت کنند و مذاکراتی با شرکتهای ایرانی برای توسعه همکاریها در این بخش انجام دهند.

ریاست این هیئت نفت و گاز مالزی را عمر اظهر، مسئول بخش انرژی سازمان توسعه تجارت خارجی مالزی (ماترید) بر عهده دارد.

این شرکتهای مالزیایی فعال در بخش لجستیک، تاسیسات نفتی و پالایش، تلاش دارند از فرصت ایجاد شده در دوران پساتحریم سود برده و با طرفهای ایرانی در حاشیه نمایشگاه نفت و گاز مذاکره کنند.

نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران به عنوان بزرگترین رخداد صنعتی و تجاری ایران در این حوزه سالانه با حضور جمع کثیری از شرکتهای توانمند داخلی و خارجی در زمینه صنعت نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی برپا می شود.

عنیفه امان، وزیر امور خارجه مالزی نیز که روز دوشنبه (13 اردیبهشت ماه) وارد تهران شد امروز (سه شنبه، 14 اردیبهشت ماه) با محمدجواد ظریف، همتای ایرانی خود دیدار و با وی درباره راههای توسعه مناسبات دو جانبه و مسائل منطقه ای مذاکره کرد.

به گزارش ایرنا، ظریف در این دیدار با تشریح زمینه های همکاری های دو کشور در بخش انرژی، گاز ، پتروشیمی آن را از جمله فرصتهای همکاریهای دو کشور دانست که دارای زیرساختهای اولیه بوده و گفت: می توان با تحرک بخشیدن به زمینه های جدید این پروژه ها را متبلور ساخت.

عنیفه امان نیز در باره همکاریهای دو کشور در زمینه انرژی با اشاره به سوابق همکاری کوالالامپور در شرایط تحریم، گامهای جدید در این عرصه را خواستار شد و گفت: در دوره پسا تحریم می توان با رایزنیهای جاری هیئتهای بخش انرژی، صاحبان صنایع و شرکتهای خصوصی و دولتی دو کشور، گامهای جدیدی برداشت.

کد خبر 259508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =