برجام سبب گسترش همکاریهای بانکی ایران و آلمان می شود

معاون وزیر اقتصاد و انرژی آلمان به نامه وزارتخانه متبوعش به بانکهای این کشور برای تشویق آنها برای توسعه همکاریهای مالی و بانکی با بانکهای ایرانی اشاره کرد و گفت: بار دیگر از بانکهای آلمانی می خواهم از فرصت فراهم آمده پس از برجام، برای توسعه روابط و همکاریها با بانکهای ایرانی نهایت استفاده را ببرند.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، اوه بک میر امروز (سه شنبه، 14 اردیبهشت ماه) در همایش تجاری مشترک ایران و جمهوری فدرال آلمان افزود: ما خود را نه به عنوان یک شریک موقت، بلکه همکار بلندمدت ایران می دانیم و به همین سبب آماده انتقال دانش فنی و توسعه روابط اقتصادی و مالی با صنایع و فعالان تجاری ایران هستیم.

وی با بیان این که اکنون صنایع و شرکتهای کوچک و متوسط نیز می توانند در خط مقدم همکاری و فعالیتهای اقتصادی و تجاری بین المللی حضور بسیار موثری داشته باشند، افزود: به همین دلیل، اراده ما برای همکاری صنعتی، تجاری و اقتصادی با ایران، نه فقط صنایع بزرگ، بلکه صنایع کوچک و متوسط را نیز شامل می شود.

بک میر با بیان این که حجم روابط تجاری کنونی با ایران اکنون 2.5 میلیارد یورو است، گفت: براین باورم که با توسعه روابط اقتصادی، حجم مبادلات دو کشور را افزایش خواهد داد.

وی ابراز امیدواری کرد، با تضمین به عمل آمده از سوی «بیمه هرمس» بانکهای آلمانی هر چه سریع تر درباره تجدید و توسعه روابط میان بانکی با ایران فعال شوند.

معاون وزیر اقتصاد آلمان با بیان اینکه امیدواریم بار دیگر برای همکاری های پربار دو کشور حرکت کنیم، سفر زیگمار گابریل، معاون صدر اعظم و وزیر اقتصادو انرژی آلمان به ایران پس از امضای برجام و یک هیئت آلمانی به تهران را یادآورشد و گفت: این سفرها باب جدیدی در روابط اقتصادی دو کشور ایجاد کرد به طوری که پروژه های همکاری مشخص و تعریف شده ای در اختیار داریم.

بک میر، به انتقال فناوریهای آلمانی به ایران در بخشهای ماشین سازی و تاسیسات فنی، خودروسازی، پتروشیمی، اقتصاد انرژی، فناوری پزشکی، سلامت، زیربنایی، خدمات و همکاری معماری، مدیریت آب، محیط زیست، بندر و حمل ونقل اشاره کرد و گفت: ایران با وجود افراد متخصص، تحصیل کرده و منابع انرژی زیرزمینی بالا می تواند با ساختار چند گانه آلمان همکاری خوب و بلندمدت داشته باشد.

وی افزود: فرصت خوبی فراهم شده تا ایرانی ها از دانش فنی، تکنولوژی و آموزش های تخصصی آلمان بهره مند شوند و بتوانیم همکاریهای جدید و نوین علمی داشته باشیم.

معاون وزیر اقتصاد آلمان افزود: همچنین فرصت خوبی برای بانکهای دو کشور ایجاد شده تا با گسترش همکاریها، در برداشتن تحریمهای بین المللی کمک کنند.

به گزارش ایرنا، در نشست همکاریهای فعالان اقتصادی و سرمایه گذاری ایران و آلمان با حضور معاونان وزیران اقتصاد دو کشور، یک هیئت 150 نفری از بازرگانان آلمانی نیز شرکت داشتند.

در این نشست همچنین پنج تفاهم نامه تقویت همکاریهای اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری فدرال آلمان امروز در نشست همکاری فعالان اقتصادی دو کشور در محل وزارت اقتصاد امضا شد.

کد خبر 259511

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =